בג"ץ פסק פעם נוספת לטובת עבריינים ערבים וארגונים אנטי ישראלים ביהודה ושומרון – אך הפעם התושבים הקדימו רפואה למכה, וגרמו לכך שפסיקתו של בית המשפט לא השפיעה בפועל.
לכל ישוב יש "קו כחול" שהוא רשאי לבנות בתוכו ומיועד להתרחבות הישוב. לפני מספר שנים, הגיעו ערבים ופלשו לתוך הקו הכחול של הישוב כרמל, וכאילו לא די בזה הם גם תקפו את התושבים באבנים לא פעם (הלינץ' שעבר ינון לוי היה בדיוק שם).

כמענה למפגע הביטחוני, וכמו שמורה ההיגיון, תושבי הישוב כרמל החליטו להתרחב ולהקים שכונה קטנה בתוך קווי המתאר של הישוב שתעמוד חוצץ בין הפורעים לעבר התושבים – כמובן בתוך השטח ששייך לישוב בצורה רשמית, שטח C. אדמות מדינה וקו כחול.
ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' עתר לבג"ץ, שמיהר לפסוק לטובת האויב בטענה שלשכונה החדשה אין אישור תב"ע (כאילו שלעבריינים הערבים יש) – ולכן הוציא בית המשפט צו שאוסר על אכלוס השכונה. אלא ששופטי בג"ץ לא ידעו שתושבי כרמל כבר הקדימו רפואה למכה ואכלסו את השכונה מבעוד מועד, כך שפסיקתו של בית המשפט לא השפיעה בפועל.
