חשיפת "האולפן הפתוח": גורמים בכירים ברשות הפלשתינית אישרו היום (רביעי) לחדשות 14 כי "כוח משימה של המשטרה הפלשתינית" – תושבי עזה שלדבריהם נאמנים לרשות הפלשתינית ולאבו-מאזן העומד בראשה – הם הכוח שעתיד לנהל את הפעילות במעבר רפיח.
לדברי אחד הבכירים מדובר בכוח משימה של כ-200 שוטרים פלשתינים, בכיר אחר לא הגדיר את המספר המדויק. לחדשות 14 נודע כי אותו כוח כבר היה אמור להתחיל בפעילות במעבר אתמול אך הדבר נדחה להיום – לדברי אחד הגורמים בשל הפרות חמאס את ההסכם.

עוד אמר הגורם כי גם היום חלו דחיות בדבר אך הכוח יתחיל לפעול ברגע הינתן האישור לכך מישראל: "הם בעזה ומוכנים לנוע בכל רגע, זה יכול לקרות תוך שעות. הם משטרה מעזה המשתייכת לרשות ולא לממשלת חמאס", אמר אחד הבכירים.
עוד לדברי אחד הבכירים, הפעילות במעבר תתנהל בשיתוף פעולה עם/בפיקוח של כוח המשימה של האיחוד האירופי "EUBAM", בהתאם למנגנון ניהול המעבר מ-2005 (שלפיו המעבר מנוהל בידי הרשות (מהצד העזתי) בשיתוף עם מצרים ובפיקוח של האיחוד האירופי). כבר בדצמבר 2024 שליחנו לאירופה נתי לנגרמן פרסם לראשונה כי באיחוד האירופי מעוניינים לקחת חלק בניהול המעבר, כפי שעשו בעבר שלא בהצלחה.

במערכת הביטחון בישראל אומרים שמי שיפעלו במעבר הם "מקומיים פלשתיניים" שאושרו בידי מערכת הביטחון. בישראל לא מגדירים אותם אנשי רשות וגם מדברים על מספרים פחותים בהרבה מ-200 – פלשתינים בודדים בלבד.
עוד אומרים בישראל: "הכל מתבצע בפיקוח. ישראל בשליטה מלאה על כל מה שקורה במעבר – גם (הרשימות של היוצאים מהרצועה) מגיעות מהמצרים ומאושרות בצד הישראלי".
עוד הוסיפו כי "השער לא ייפתח בלי אישור סופי ישראלי, בלי שמישהו לוחץ על כפתור ולזהות שאותו בן אדם הוא מאושר ועובר זה לא קורה", כמו כן, אמרו בישראל כי יוצאים מהמעבר לא פוגשים חייל צה"ל.
בשורה התחתונה – איך שלא נהפוך את זה, בקרוב אמור להתחיל לפעול מעבר רפיח לתנועת נוסעים, ככל הנראה בטווח זמן של שעות עד ימים, ומי שינהל אותו פיזית במעבר, הפקידים שהעזתים ייפגשו – הם עזתים מקומיים ואירופאיים. כמו שפרסמנו, אותם עזתים לפי כמה בכירים שאני מדבר איתם בראמאללה, ובניגוד לנטען בישראל – הם אנשי המשטרה הפלשתינית הנאמנים לאבו-מאזן.
