בהתאם להערכת המצב המבצעית, הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר אישר את המלצת מפקד פיקוד הדרום לאפשר, בתיאום הדוק ובשיתוף עם המועצה האזורית חוף אשקלון, את פתיחת חוף זיקים לציבור והורדת צו השטח הצבאי הסגור שחל על המקום מתחילת המלחמה.
החוף יפתח ביום ה', 16 באוקטובר 2025. פתיחתו התאפשרה לאחר פעילויות מבצעיות משמעותיות של כוחות צה"ל בפיקוד הדרום במרחב צפון הרצועה, ולאחר נוהל קרב סדור שבוצע בפיקוד הדרום ובחיל הים בשבועות האחרונים.
בהודעה מטעם דובר צה"ל נכתב: "צה"ל רואה את פתיחת החוף כצעד נוסף בהליך שיקום המרחב, נמשיך לפעול להגן על תושבי הנגב המערבי. על כן הושקעו כלל המאמצים בכדי לאפשר את פתיחת החוף לציבור הרחב בצורה המיטבית והבטוחה ביותר".

בטבח שבעה באוקטובר, נרצחו בחוף זיקים 17 אזרחים, ונפלו שני אנשי כוחות הביטחון תוך הגנה בחייהם על המרחב. על פי ממצאי התחקיר שפרסם צה"ל לפני כחצי שנה, חדרו למרחב זיקים 38 מחבלים מהים על גבי שבע סירות. 32 מתוכם חוסלו.
כזכור, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, פנה במאי האחרון במכתב לשר הביטחון ישראל כ"ץ בבקשה לפתוח את חוף זיקים: "לדאבון הלב החוף עומד בודד ומיותם".
