במהלך החג הגיעו 74 מחבלים ששוחררו במסגרת העסקה לבתיהם בגזרות בנימין, שומרון ומנשה. אנחנו מפרסמים הערב (שלישי) לראשונה כי למעט הסרטונים שהתקבלו מבתוניא, בערב החג, לא נצפו קבלות פנים וחגיגות שמחה המוניות, לא תהלוכות חמושות ולא דגלי הסתה עם הגעתם של המחבלים לערים ולכפרים השונים.
השקט היחסי התאפשר בזכות פעילות נחושה של כוחות צה"ל והחטיבות המרחביות, שביצעו הכנה מוקדמת נרחבת. ההכנה כללה הגעה פיזית לכל בתי המחבלים, ביצוע שיחות אזהרה למשפחותיהם, פיזור כרוזי אזהרה ומעקב צמוד בעת פיזור המחבלים.

כדי לוודא שהמסר ברור, כוחות צה"ל פעלו באופן נקודתי וחמור במקרה בו זיהו כוונה לחגיגה. באחד מבתי המחבלים באזור מנשה, בו זוהתה התארגנות כזו, צה"ל הגיע וסגר את כל הרחוב כדי לוודא שלא מתרחש שם שום אירוע הסתה כזה או אחר. האירוע מוכיח שכאשר הצבא לוקח את המשימה ברצינות, הוא מצליח למנוע אירועים מסוג זה.
יש לציין כי במסגרת העסקה שוחררו כמעט 2,000 מחבלים, בהם רוצחים עם דם על הידיים. בבתוניא, כאמור, נצפו אוטובוסים של הצלב האדום פורקים את האסירים מול אלפי תומכים. סרטונים שהופצו תיעדו קבלת פנים סוערת, שכללה ירי באוויר, זיקוקים ונאומים בהם הוצגו המחבלים כ"גיבורים".
