"מיגור קיצוניות": אתמול (שני) נערכה פסגת שארם א-שייח', בהשתתפות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מנהיגי מדינות ערב ומנהיגים באירופה.
טראמפ ומנהיגי מדינות נוספות באזור חתמו על הצהרה משותפת, שנפתחה בברכה על "המחויבות ההיסטורית והיישום בפועל של כל הצדדים להסכם השלום של טראמפ", אשר לדברי החותמים "סיים יותר משנתיים של סבל ואובדן קשים ופתח פרק חדש באזור המבוסס על תקווה". המנהיגים הביעו תמיכה במאמצי הנשיא טראמפ להביא שלום מתמשך למזרח התיכון.
המסמך הדגיש כי שלום אמיתי וארוך טווח יושג רק כאשר "גם הפלשתינים וגם הישראלים יוכלו לשגשג, כשזכויותיהם הבסיסיות מוגנות, ביטחונם מובטח וכבודם נשמר". המנהיגים התחייבו לקדם דיאלוג ושיתוף פעולה ככלים מרכזיים להשגת יציבות אזורית.

החותמים הכריזו על נחישותם "למגר קיצוניות והקצנה בכל צורותיהן", מתוך הבנה ששום חברה אינה יכולה לשגשג תחת איום של אלימות. במקביל, ההצהרה מכירה במשמעות הרוחנית העמוקה של האזור ליהדות, לנצרות ולאסלאם, ומתחייבת להגן על אתרי המורשת המקודשים כחלק מהמחויבות לדו-קיום.
המנהיגים התחייבו "לפתור מחלוקות עתידיות באמצעות מעורבות דיפלומטית ומשא ומתן, ולא באמצעות כוח". הם ציינו כי "הטרגדיות שנצפו בשנתיים האחרונות חייבות לשמש תזכורת דחופה לכך שדורות העתיד ראויים ליותר מכישלונות העבר".
ההצהרה הסתיימה בחזון של אזור המבוסס על "סובלנות, כבוד והזדמנות שווה לכל אדם", ובמחויבות לפעול במשותף ליישום ההסכמים ובניית יסודות מוסדיים שיאפשרו לדורות הבאים לשגשג יחד בשלום.
