גם בנקודת הזמן הזו, ארגון הטרור חמאס לא מספק את המידע שנדרש. בישראל, עד אתמול בלילה, בתדרוך האחרון שהעביר צה"ל, נאמר כי בניגוד לכל הדיווחים שהתרוצצו אתמול בשעות הערב, לא הגיע שום מידע.
הנחת העבודה של מערכת הביטחון, של צה"ל, של מדינת ישראל, משרד הבריאות וכן הלאה שהשחרור יחל בשמונה בבוקר. בפועל אנחנו לא יודעים אם זה באמת יתרחש בשמונה בבוקר. זה הכול הנחות עבודה, מהסיבה הפשוטה, אין עדיין את מה שנקרא את האיתות הראשון של החמאס באמצעות המתווכות או הצלב האדום.

ישראל עומדת בפני יום מאוד אמוציונלי, עם הרבה מאוד סערות רגשות, גם לחיוב וגם, לצערנו הרב, בחלק מהמקרים לשלילה. הגורמים כולם לוקחים בחשבון שהכול יכול לקרות. חמאס יודע להשתמש גם בהרבה מאוד מניפולציות רעות ולא ראויות, ואנחנו מקווים שאולי ביום הזה כמה שפחות נתמודד באמת עם התרחשות של אירועים מהסוג הזה.
בתוך היום המרגש הזה יש לזכור כי באחת העסקאות שבהן הוחזרו בני משפחת ביבס, הם שלחו לנו גופה של אישה פלשתינית, ורק כשביצע זיהוי במכון לרפואה משפטית הבנו את האירוע הזה, וזה היה אירוע מאוד מאוד מטלטל עבור המשפחה הקרובה והמעגל השני והשלישי. אנחנו שוב מול ארגון טרור נאצי ציני, שמשתמש בכל תחבולות כאלו ואחרות כדי לרומם את היום הזה מבחינתו.

יש מוסכמות באמצעות המתווה הזה, למשל, שלא יהיו טקסים, אף אחד לא פוסל את העובדה שהם כן יצלמו, ואחר כך יפיצו את זה בצורה כזו או אחרת, וכן נראה לאורך היום תיעודים שהם כן שידרו, להכין את עצמנו לכל תרחיש. הדבר הכי חשוב כאן הוא באמת שבשעות הקרובות חלק מהחטופים החיים כבר יהיו מחובקים עם בני המשפחות שלהם.
בישראל מצפים כרגע ל-20 חטופים חיים ומתפללים ל-22, ששניים, לא ברור כרגע מה עלה בגורלם. אגב, גם המידע הזה היה צריך להיות מסופק אתמול בערב למערכת הביטחון, והנה חמאס לא סיפק אותו, לא למתווכות ולא לנו. יום ארוך ומרגש לפנינו, ויש עוד הרבה מאוד עדכונים ודברים שלאט לאט, מה שנקרא, נתעורר יחד איתם.
