גורם בכיר בחמאס מסר היום (ראשון) לרשת "אל-ג'זירה" כי בארגון הטרור הושלמה "ספירת החטופים" כהכנה לשחרורם הצפוי בשעות הקרובות. לדבריו, מתבצע כעת תיאום טכני עם הצלב האדום לצורך הסדרת שלבי השחרור ומסלולי ההעברה.

עוד ציין כי משלחת של חמאס צפויה להיפגש הערב עם נציגי הצלב האדום, כדי לדון בפרטי העברת החטופים – שתתבצע בשלושה צירים ברחבי רצועת עזה.
במקביל, סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי-די ואנס, אמר בריאיון לרשת NBC כי "החטופים אמורים להשתחרר בכל רגע". גורם מדיני בירושלים אמר כי "לא ברור על מה מבוססת ההצהרה של סגן הנשיא", והוסיף כי "ייתכן שמדובר בצורת ביטוי בלבד".

מהצלב האדום, לרעים ולביה"ח: כך יתבצע תהליך השבת החטופים
זמן קצר לאחר מכן, מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, הבהיר כי השחרור צפוי להתחיל מחר בשעות הבוקר המוקדמות. אמש הדגיש הירש בפני המשפחות כי ארגון הטרור אינו מחויב להמתין עד למועד האחרון שנקבע, יום שני בשעה 12:00 בצהריים, ויכול לשחרר את החטופים בכל רגע עד אז.
לדבריו, ישראל ערוכה באופן מלא לקבלת החטופים, עם מערך רפואי ולוגיסטי מקיף הכולל את מחנה רעים ובתי החולים המרכזיים.
