ארגון הטרור הרצחני חמאס הודיע לישראל כי הוא מוכן להתחיל כבר היום (ראשון) בשחרור 20 החטופים החיים, כך מסרו מקורות יודעי דבר לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל".
למעשה, זו הפעם הראשונה שבה חמאס מודה באופן רשמי כי בידיו 20 חטופים חיים. עם זאת, לפי הדיווח, גורמים ישראלים מעריכים כי הליך השחרור עצמו יתבצע בפועל מחר, במקביל לביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל.

במקביל, כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי בכיר במערכת הביטחון מסר בתגובה לדיווח הדרמטי לחדשות 14 כי "לא קיבלנו מידע על הקדמת השחרור".
כתבנו המדיני תמיר מורג ציין כי במערכת הביטחון מעריכים שלא כל החטופים החללים יאותרו ויוחזרו על ידי חמאס, אולם בכל הנוגע לחטופים החיים, ההבנה היא שכל 20 צפויים לשוב לישראל.
מורג הוסיף כי ארגון הטרור אינו מחויב להמתין עד למועד האחרון שנקבע, יום שני בשעה 12:00 בצהריים, ויכול לשחרר את החטופים בכל רגע עד אז, כפי שעדכן אתמול מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, את משפחותיהם.

בינתיים, בצה"ל, בבית החולים שיבא בתל השומר, ובמתקן ברעים שאליו יובאו החטופים תחילה עם שחרורם, כבר נערכים לאפשרות שהשחרור יתרחש בכל רגע.
