בכיר חמאס בחו"ל, מוסא אבו מרזוק, ערך אמש (שישי) ריאיון עם הרשת הערבית אל-רד והתקשה לענות על שאלות בסיסיות של המראיין. אבו מרזוק נטש את הריאיון בזעם לאחר שנשאל אודות הישגי ארגון הטרור – והמענה החסר לעזתים: "זו תגובה שמעידה בעד עצמה. אולי זה מסביר למה הרחוב הפלשתיני מרגיש מנותק מההנהגה".
القيادي في #حماس موسى أبو مرزوق قال إن هجوم 7 أكتوبر الذي شارك فيه 1500 عنصر «لم يكن لتحرير فلسطين»، ثم تهرّب من الإجابة وأوقف المقابلة!
تصريح يفضح مأزق الحركة ومحاولتها التملص من مسؤولية ما جرى. pic.twitter.com/BvYI81tlXR— محمد أحمد الملا (@Mohdalmulla67) October 11, 2025
הריאיון נערך מרחוק כאשר אבו מרזוק עלה לשידור מקטאר, והתחיל בשאלות על משא ומתן החטופים והמלחמה. המראיין העלה שאלות "מהרחוב הפלשתיני" על האם מבצע 7.10 שירת את המטרות הפלשתיניות, בהתחשב בהרס בעזה .

המראיין אוסאמה אל-שריף שאל: "מר אבו מרזוק, אנחנו חודשים אחרי מבצע 'תעודה אל-אקצא' (טבח השבעה באוקטובר). האם אתה חושב שהמבצע הזה באמת קידם את מטרות העם הפלשתיני? הרחוב בעזה שואל: 'האם שווה היה המחיר? ההרס כאן עצום – בתים, בתי ספר, בתי חולים'. איך אתה עונה לתושבי עזה שמרגישים שהכאב גדול מדי?".
מוסא אבו מרזוק השיב: "חמאס מילא את חובתו הלאומית. עשינו מה שהמציאות כפתה עלינו – התנגדות לכיבוש, לדיכוי, להתנחלויות ולאסירים הפלשתינים בכל אגפי הכלא הישראלי. זה לא היה מבצע רגיל, זה היה תגובה לצעקות האדמה הפלשתינית. העולם צריך להבין: אין שלום ללא צדק".

אל-שריף הוסיף לשאול: "אבל מר אבו מרזוק, תושבי עזה אומרים: 'איפה ההישגים? אנחנו סובלים מרעב, הפצצות יומיומיות, והכיבוש עדיין כאן. האם לא ציפיתם לתגובה כזו מישראל? הרחוב שואל אם זה היה שווה את אלפי הילדים שנהרגו".
אבו מרזוק ענה בתגובה: "נבחן הכול בסוף – איפה הצלחנו ואיפה שגינו. אבל כך לא מודדים מערכה. המטרה הייתה להחזיר את סוגיית פלשתין ליום ולעולם. עכשיו כולם מדברים על עזה, על זכויותינו. זה ניצחון אסטרטגי".
בהמשך הריאיון אל-שריף שאל: "אבל בפועל, עזה מושמדת. אנשים מאבדים תקווה. אני מביא לך את שאלות הרחוב הפלשתיני, מתושבי עזה עצמם – הם שואלים אם חמאס לקח בחשבון את המחיר הזה".

אבו מרזוק התתחיל לאבד שליטה, והעלה את הקול: "אלה לא שאלות הרחוב! אלה שאלות שלך! תכבד את עצמך. אני לא רוצה לדבר איתך יותר. לא רוצה לראות אותך. תחתוך! תחתוך! לך לעזאזל!". לאחר מכן אבו מרזוק ניתק את החיבור, והמסך משתהה על תמונתו הקופאת. השידור עבר לפרסומת.
תגובת המראיין לאחר הניתוק: "סליחה, מר מוסא אבו מרזוק, אני לא אתן לך לדבר אליי ככה. בכל מקרה זה חושף את המנטליות של תנועת חמאס ואת הבריחה שלה מתשובות ושאלות על רקע השמדה המונית שבוצעה נגד העם הפלשתיני. זו תגובה שמעידה בעד עצמה. אולי זה מסביר למה הרחוב הפלשתיני מרגיש מנותק מההנהגה".
