יוסף חיים אוחנה בן 24 נחטף ב-7 באוקטובר ממסיבת "הנובה" ליד קיבוץ רעים בעוטף עזה, בעודו מנסה לסייע לפצועים שנפגעו מירי מחבלי החמאס. חבריו סיפרו על גבורתו – הוא לא נטש איש, והיה אחד האחרונים שנראו בחיים לפני החטיפה.
יוסף חיים הוא הבן הבכור במשפחתו ותואר כל ידי מכריו כאהוב על חבריו ועל קהילתו. הוא נהג להתפלל בבית הכנסת, וקרוב מאוד לאביו, שסיפר על זיכרונות מתוקים מחג הסוכות ימים ספורים לפני חטיפתו.
יוסף חיים נחטף בשבעה באוקטובר ממסיבת "הנובה". הוא הגיע למסיבה עם חברים, וכאשר התחיל הירי, יוסף חיים וחברו דניאל התחילו לסייע לפצועים, טיפלו בהם, ניהלו קרב יריות והצילו עשרות אזרחים שהסתתרו באזור. הם ניסו לברוח לכביש הראשי, אך הרכב הסמוך נפגע מירי RPG, יוסף חיים נפצע ונחטף על ידי המחבלים לעזה. חבריו סיפרו על גבורתו – הוא לא נטש איש, והיה אחד האחרונים שנראו בחיים לפני החטיפה.
אוחנה נפצע באורח קשה מפיצוץ בזמן הטבח, וסבל מרסיסים בגוף וכאבים כרוניים לא מטופלים. הוא הוחזק בתנאים קשים בשבי: רעב, עינויים פיזיים ונפשיים וחוסר טיפול רפואי. הוא שהה במנהרות חמאס, לעיתים לבדו ולעיתים עם חטופים אחרים.

בפברואר 2025 התקבל אות חיים ראשון דרך חטופים ששוחררו בפעימה האחרונה. במרץ 2025 חמאס פרסם סרטון שבו יוסף חיים נראה יחד עם החטוף אלקנה בוחבוט – רזה, מבוהל, אך מדבר למצלמה.
מירי בן עמי, אימו של יוסף חיים אוחנה התראיינה לחדשות 14 ושלחה מסר מרגש לבנה מהכותל המערבי: "בן אהוב ויקר שלי, אני רוצה שתדע שאני אוהבת אותך המון, מתפללת עליך ואני לא אפסיק ולא אוותר עד שאתה בעזרת השם תחזור בריא ושלם בגוף ובנפש, אוהבת אותך המון".
כאנקדוטה לאמונה החזקה שלה, מירי גילתה כיצד הגיבה כשראתה את סרטון אות החיים הקודם מיוסף חיים: "ביקשתי ממש ממישהו כאן שאחראי בכותל לפתוח לי את קודש הקודשים וללכת להתפלל שם. זה מה שנותן כוח, התפילה ובורא עולם הוא שנותן את הכוחות".
