accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90, שאטרסטוק
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90, שאטרסטוק

ח'ליל אל-חיה: "קיבלנו ערבויות שישראל לא תחדש את הלחימה"

שירה קריפס

שירה קריפס

יז תשרי ה'תשפו (09.10.25)

33

3

like

13

dislike

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה, ראש משלחת המשא ומתן מטעם הארגון הרצחני הצהיר כי חמאס קיבל ערבויות מארה"ב ומהמדינות המתווכות שלפיהן ישראל לא תחדש את הלחימה • לדבריו, לפי הערבויות שקיבל "המלחמה הסתיימה באופן מלא" • דבריו נאמרו לקראת כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף


בכיר חמאס, ח'ליל אל-חיה, ששימש כראש משלחת המשא ומתן מטעם ארגון הטרור הרצחני, נאם הערב (חמישי) לקראת כניסתו לתוקף של ההסכם לשחרור החטופים ולהפסקת האש בעזה.

בדבריו טען כי חמאס קיבל ערבויות מארצות הברית ומהמדינות המתווכות, לפיהן ישראל לא תחדש את הלחימה לאחר כניסת ההסכם לתוקף. אל-חיה הצהיר: "קיבלנו ערבויות מהמתווכות ומממשל טראמפ שהמלחמה הסתיימה באופן מלא".

maximize-image
מחבלי חמאס בעזה | צילום: סעיד מוחמד, פלאש 90

דבריו מגיעים שעות ספורות לפני הפסקת האש הצפויה להיכנס לתוקף, כחלק מהשלב הראשון של ההסכם בין ישראל לחמאס, הכולל שחרור של 20 חטופים חיים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים ונסיגת כוחות צה"ל מ-50% משטח הרצועה.

כזכור, ח'ליל אל-חיה היה אחד היעדים המרכזיים לחיסול בתקיפה שבוצעה בבירת קטאר, אך הוא שרד את ניסיון החיסול. באותה תקיפה חוסלו בנו והמלווה שלו. אל-חיה הוא הבכיר השלישי של חמאס שנראה בפומבי מאז ניסיון החיסול, במהלך פגישת בכירי הארגון בדוחא.

עקבו אחרינו גם ב-Google News