בכיר חמאס, ח'ליל אל-חיה, ששימש כראש משלחת המשא ומתן מטעם ארגון הטרור הרצחני, נאם הערב (חמישי) לקראת כניסתו לתוקף של ההסכם לשחרור החטופים ולהפסקת האש בעזה.
בדבריו טען כי חמאס קיבל ערבויות מארצות הברית ומהמדינות המתווכות, לפיהן ישראל לא תחדש את הלחימה לאחר כניסת ההסכם לתוקף. אל-חיה הצהיר: "קיבלנו ערבויות מהמתווכות ומממשל טראמפ שהמלחמה הסתיימה באופן מלא".

דבריו מגיעים שעות ספורות לפני הפסקת האש הצפויה להיכנס לתוקף, כחלק מהשלב הראשון של ההסכם בין ישראל לחמאס, הכולל שחרור של 20 חטופים חיים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים ונסיגת כוחות צה"ל מ-50% משטח הרצועה.
