accessibility-icon
share-icon
צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון
צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון

אנרכיסטים ניסו לפרוץ לחווה בשומרון - המתיישבים הזעיקו כוחות

דסק C14

דסק C14

יז תשרי ה'תשפו (09.10.25)

4

0

like

0

dislike

קבוצת אנרכיסטיים קיצונית הגיעה לחוות צפנת הממוקמת בשומרון, על מנת לערוך "מסיק" ולעורר פרובוקציה • המתיישבים ששהו במקום הזעיקו את ראש המועצה, ויחד עם כוחות הביטחון - נבלמה הפעולה • יוסי דגן אמר בחריפות: "עונת המסיק הפכה מזמן לעונת המסית" 


קבוצת אנרכיסטים וערבים הגיעה היום (חמישי) לחוות צפנת הנמצאת בסמוך ליישוב תפוח בשומרון – במטרה לערוך מסיק ולעורר פרובוקציה עם התושבים במקום. יונתן פולק, שהשתתף באירועי אלימות בעבר, הגיע גם הוא למקום ועוכב לחקירה. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר בחריפות: "עונת המסיק הפכה מזמן לעונת המסית – על מערכת הביטחון לפעול באגרוף ברזל".

אמש, התפרסמה בכפר חווארה הודעה כי ישנה כוונה להגיע למסיק באזור חוות צפנת בשעה 8 בבוקר, יחד עם אנרכיסטים זרים. תושיית התושבים הביאה לעיכוב רכב שנשלח לכיוון החווה. דקות לאחר מכן, שיירה עם פעילים קיצוניים הגיעה והחלה בפרובוקציה – על מנת להזיק לחווה. האנרכיסטים עקפו את הכוחות על מנת לחדור לחווה עד שזוהו כשהיו במרחק קצר ממנה.

maximize-image
יהודה ושומרון | צילום: משה שלייפר, פלאש90

תושבי החווה ששהו במקום, פנו לראש המועצה יוסי דגן – שהזעיק את כוחות הביטחון ויחד איתם נבלמה הפעולה: "התושבים הערניים הבינו את העניין, ופנו אלינו בצורה שאפשרה לנו להזעיק את הכוחות".

ראש המועצה הצהיר באופן חד משמעי: "אני קורא לצבא ולמשטרה לפעול באגרוף ברזל כנגד הפרובוקטורים שחלקם אנטישמים ואלימים לחלוטין. עונת המסיק הפכה כבר מזמן לעונת המסית – המטרה שלהם היא לפגוע בביטחון ומדינת ישראל. יש להוציא צווי הרחקה לאנרכיסטים הישראליים, ולגרש את האנרכיסטים הזרים שחלקם אנטישמים ממש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News