שלמה פילבר, אנליסט פולטי מדיני, התראיין היום (חמישי) במשדר המיוחד עם נועם אמיר, והתייחס לעסקת החטופים שנרקמה באופן סופי ביממה האחרונה: "למי שעקב בצורה מדויקת בחודש האחרון – היה די ברור שזה הולך למקום הזה".
נועם אמיר ציין כי פרשנותו האישית לנושא הייתה שגויה: "חייב להודות שעד אתמול הייתי סקפטי לחלוטין שחמאס יחזיר את החטופים, ויוותר על הקלף האחרון שנשאר לו ביד". בתגובה לכך, פילבר טען כי העניין "בנוי על כך שהגענו לנקודת כניעה, בעקבות הלחץ הצבאי, האמריקאי, המתווכות שעברו צד. כנראה הם מבינים שאין להם ברירה, והם מוותרים על הקלף הזה".

הוא הוסיף כי "יש הנחת עבודה אחת שכול עוד היא קיימת היא יכולה לתת לנו עוגן – בסוף הם (חמאס) רציונליים, גם ברוע שלהם, גם ברשעות שלהם הם לא מתאבדים. הם לא ימותו על קידוש השם של עצמם".
פילבר חידד כי ארגון הטרור הרצחני נמצא בנקודה בה לא נותרו לו אפשרויות אחרות מלבד עסקה: "הם הגיעו באמת עם הגב לקיר עד לקצה. הם ניסו לשפר ושיחקו משחק במשך 48 שעות. מהרגע שנחתו שם אמיר קטאר מצד אחד, והנציגים האישיים של טראמפ מצד שני, העסק רץ מהר מאוד, היה ברור שהם חייבים להיכנע והם נכנעו".

נועם אמיר שאל את השאלה שמעסיקה את רוב הציבור הישראלי בימים המתוחים: "אין תרחיש שהם מתקפלים בשנייה האחרונה? יש כאן נקודת אל חזור"? פילבר ענה כי חמאס "מבינים שהם צריכים להיות על איזשהו מקום על הפלנטה, טראמפ סגר להם את כול הגלובוס. כול מקום שיכלו לשבת כמו בדוחא או אצל האיראנים נגמר. אני חושב שהנאמנות של טראמפ לישראל גדולה על המחויבות לקטארים".
עוד הוסיף על תכנית 21 הנקודות של טראמפ ואמר: "היא יוזמה של המוח היהודי של שני האנשים, קושניר ודרמר שמשדרים בראש אחד – וזה מה שטראמפ רוצה".
