העולם הערבי התעורר לבשורה על הסכם בין ישראל לחמאס על השלב הראשון בעסקת טראמפ, וכמובן מיהר להגיב. מסעודיה ועד איראן, העיתונים לא פסחו על המאורע והתייחסו להסכם, כל אחד בדרכו שלו. רובם שיבחו את טראמפ, חלקם את חמאס והשאר בעיקר שמחו עם העזתים החוגגים.
גוף התקשורת אל-חדת' הסעודי ציין את ההודעה על ההסכם עם תמונה של עזתים חוגגים את ההסכם. "חמאס וישראל חתמו על הסכם הפסקת אש בעזה ועסקת החלפת אסירים", כך נכתב בעיתון שלא מצא לנכון לקרוא לחטופים כמו שצריך אלא בחר לתייג אותם כפושעים שנאסרו.

בעיתון "א-שארק אל-אווסט" שגם הוא סעודי בחרו בגישה יותר מתונה ובישרו על ההסכם עם תמונתו של נשיא ארה"ב. "טראמפ: ישראל וחמאס הסכימו על השלב הראשון בתוכנית השלום" נכתב בעיתון, שלעומת מקבילו, ציין את ישראל ראשונה ולא את חמאס.
בעיתונים הלבנונים "אל-אחבר" ו-"אל מאיידין" בחרו שלא לציין שישראל הייתה צד בשיחות. באל-אחבר, עיתון שמזדהה יותר עם הממשלה בלבנון כתבו ש"חמאס והמתווכות הגיעו להסכמה על השלב הראשון בתוכנית טראמפ". באל מאיידין, שמזוהה עם ארגון חיזבאללה בחרו להגיד ש"חמאס הודעה על התקדמות לסיום המלחמה בעזה".

העיתון המצרי אל-יום אל-סאבע, שבמדינתו מתקיימות שיחות המו"מ, בחר דווקא לצטט את ההצרה של משרד החוץ הקטארי שהודיעה על החתימה על השלב הראשון בהסכם. אליו מצטרפת גם סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" שגם היא בחרה לצטט את הקטארים.
חשוב לציין שבכלל האתרים הערביים מופיעים תמונות וסרטונים מהחגיגות ברחבי רצועת עזה. חלקם, בינם גם אתרים איראנים תומכי משטר כגון סוכנות הידיעות "תסנים", אף מהדהדים את המסרים של חמאס בהם נטען כי חמאס השיג את מבוקשו ושישראל היא זאת שנכנעה ללחצים.
