accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14"

המזרחן הבכיר: "הלחץ הצבאי על חמאס גרם לו לחתום על ההסכם"

דסק C14

דסק C14

יז תשרי ה'תשפו (09.10.25)

7

3

like

0

dislike

לדברי יוני בן מנחם, חוקר העולם הערבי, הלחץ הצבאי על חמאס, והלחץ המדיני של טראמפ כפו על הארגון להגיע להסכם • עוד הוסיף כי "השאלה המרכזית היא ההישארות של חמאס בשלטון", לדבריו, בנושא זה אין הסכמות כלל


יוני בן מנחם, חוקר העולם הערבי, התייחס הבוקר (חמישי) להסכם שנחתם במצרים. לדבריו, "השאלה המרכזית לגבי רצועת עזה זה ההישארות של חמאס בשלטון. מי יפרק את חמאס מנשקו, מי יהרוס את כל המנהרות, מי יוודא שנכנסים כוחות בינלאומיים לרצועת עזה. כל הדברים האלה הם בכלל לא מוסכמים והם דברים מאוד מסוכנים".

maximize-image
רגע חתימת ההסכם להשבת החטופים | צילום: רשתות ערביות

לכן, לדברי בן מנחם בסופו של דבר רק השלב של שחרור החטופים יתקיים, ואילו שאר השלבים הולכים להיות סיפור הרבה יותר מורכב. לכן לטענתו צה"ל נשאר ברצועה בכוחות גדולים – כדי להיות איום על חמאס אם לא יחתום על ההסכם.

לגבי הגורמים שדחפו את חמאס להגיע להסכם הדגיש את "הלחץ הצבאי הישראלי והלחץ המדיני של הנשיא טראמפ". נוסף על כך סיפק סיבה מעניינת: "בימים האחרונים השיח באמצעי התקשורת הערביים וברשתות החברתיות היה של תודעת התבוסה של חמאס, וזה היה מנוף לחץ על החמאס לחתום על ההסכם". יחד עם זאת, לדברי בן מנחם למרות שההסכם הוא הצלחה, צריך לזכור כי העולם הג'יהאדיסטי סביבנו לא השתנה כלל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News