יוני בן מנחם, חוקר העולם הערבי, התייחס הבוקר (חמישי) להסכם שנחתם במצרים. לדבריו, "השאלה המרכזית לגבי רצועת עזה זה ההישארות של חמאס בשלטון. מי יפרק את חמאס מנשקו, מי יהרוס את כל המנהרות, מי יוודא שנכנסים כוחות בינלאומיים לרצועת עזה. כל הדברים האלה הם בכלל לא מוסכמים והם דברים מאוד מסוכנים".

לכן, לדברי בן מנחם בסופו של דבר רק השלב של שחרור החטופים יתקיים, ואילו שאר השלבים הולכים להיות סיפור הרבה יותר מורכב. לכן לטענתו צה"ל נשאר ברצועה בכוחות גדולים – כדי להיות איום על חמאס אם לא יחתום על ההסכם.
לגבי הגורמים שדחפו את חמאס להגיע להסכם הדגיש את "הלחץ הצבאי הישראלי והלחץ המדיני של הנשיא טראמפ". נוסף על כך סיפק סיבה מעניינת: "בימים האחרונים השיח באמצעי התקשורת הערביים וברשתות החברתיות היה של תודעת התבוסה של חמאס, וזה היה מנוף לחץ על החמאס לחתום על ההסכם". יחד עם זאת, לדברי בן מנחם למרות שההסכם הוא הצלחה, צריך לזכור כי העולם הג'יהאדיסטי סביבנו לא השתנה כלל.
