לאחר החתימה על ההסכם להשבת החטופים וסיום הלחימה שנחתם בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס הלילה (בין רביעי לחמישי), דובר צה"ל בערבית פרסם הודעה לתושבי עזה, בהם הוא ממשיך להזהיר מהגעת אל "אזורי לחימה מסוכנים".
"הודעה חשובה לכל תושבי רצועת עזה", נכתב בהודעה, "האזור שמצפון לוואדי עזה עדיין נחשב לאזור לחימה מסוכן. כוחות צה"ל ממשיכים להקיף את העיר עזה, וחזרה אליה מסוכנת ביותר. למען ביטחונכם, הימנעו מחזרה צפונה או התקרבות לאזורים בהם כוחות צה"ל פרוסים ופועלים בכל מקום ברצועה, כולל בדרום ובמזרח, עד להוצאת הנחיות רשמיות".

כזכור, הרמטכ"ל אייל זמיר קיים הלילה, עם חתימת ההסכם, הערכת מצב, שלאחריה מסר: "צה"ל מברך על ההגעה להסכם להחזרת החטופים אשר נחתם הלילה. במהלך הערכת מצב שבוצעה הלילה, הרמטכ"ל הנחה את כלל הכוחות, בחזית ובעומק, להיערך בהגנה חזקה ולהיות מוכנים לכל תרחיש".
"במקביל, הרמטכ"ל הנחה להיערך להובלת המבצע להשבת החטופים הצפוי ברגישות ובמקצועיות. צה"ל ימשיך לפעול למימוש מטרות המלחמה ולהגנה על אזרחי מדינת ישראל בכל החזיתות".
