accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא של צביקה מור ליהודה שלזינגר

אביו של החטוף איתן מור: "עד שזה לא קורה - זה לא קורה" | צפו

מערכת C14

מערכת C14

יז תשרי ה'תשפו (09.10.25)

24

23

like

0

dislike

בכאב, תקווה ובביקורת נוקבת: בצל הדיווחים על התקדמות בעסקה, צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, שיתף בריאיון ליהודה שלזינגר על התחושות לקראת עסקה אפשרית עם חמאס, על התיק שהכינו בבית לקראת שובו של בנו, על המשפט הראשון שיאמר לו - ועל החשש הכבד ממחיר העסקה ושחרור המחבלים | צפו


בצל הדיווחים על חתימה על השלב הראשון בעסקה מול חמאס כבר ביומיים הקרובים, צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, התראיין הערב (ד') למשדר המיוחד עם יהודה שלזינגר ושיתף את תחושותיו.

maximize-image
images-count3+
צילום: באדיבות המשפחה.

"יש הרגשה שזה מאוד מאוד קרוב, אבל עד שזה לא קורה – זה לא קורה", אמר מור. "אנחנו בהמתנה ובאופטימיות זהירה. מדובר פה בחמאס שתמיד יכול לשבור את הכלים. מצד שני, זה באמת נראה יותר קרוב. טראמפ בעצמו עוקב אחרי הדברים, זה נראה שזה יותר קרוב מכל מיני דברים שקרו בעבר".

מור הוסיף כי בשל התחושה שהעסקה קרובה, המשפחה כבר החלה בהכנות לקראת שובו של איתן. "בגלל שאני מריח שזה יותר קרוב, אז אני בהחלט יותר אופטימי. ואנחנו אפילו הכנו איזה תיק קטן לאיתן. אומנם לא הספקנו לכבס בגדים בשבילו, אבל ביקשנו מחבר שיעשה את זה".

על מה שהכניסו לתיק סיפר: "שמנו שם בגדים שהוא אוהב, למרות שאנחנו לא יודעים איך הוא נראה, כי במשך שנתיים לא קיבלנו שום סרטון, כמו שאתם יודעים, ושום תמונה. אבל שמנו שם את הבגדים שלו עם הריח של המרכך של הבית".

maximize-image
images-count3+
איתן מור | צילום: באדיבות המשפחה

כשנשאל מה יהיה המשפט הראשון שיאמר לבנו עם שובו, השיב: "אנחנו גם לא יודעים איזה משפט להגיד ראשון. יש מיליון משפטים להגיד, אבל מה נגיד, מה יהיה המשפט הראשון? אני אגיד לך שהאופציה המוסכמת כרגע זה פשוט לשתוק ולחבק ולנשק זמן ארוך. ואז המשפט הראשון יהיה כשאגיד יהיה 'שמע ישראל'".

בהמשך התייחס מור למחיר הכבד של העסקה, הכוללת שחרור מחבלים רבים. "בכובע של אבא של איתן אני אשמח לקבל את הבן שלי בכל דרך, כמובן. זה פשוט להיוולד מחדש, איתן ייוולד מחדש בעזרת השם. המשפחה תיוולד מחדש, המשפחה תתרפא בעזרת השם. זה בכובע של אבא של איתן".

maximize-image
images-count3+
צילום מסך

עם זאת, הוא הדגיש כי כאזרח ישראלי הוא מתקשה להשלים עם מחיר העסקה: "בכובע של אזרח ישראלי, אני חושב שלא למדנו שום דבר, ממש ככה. לא למדנו שום דבר, אלא אם כן ראש הממשלה מכין לנו פה כמה שפנים בכובע. אבל איך שזה נראה עכשיו, זה נראה רע מאוד, הסיפור הזה. אנחנו שוב משחררים ארכי-מחבלים. אנחנו מדברים על זה שנפרז את רצועת עזה. אתה מכיר חמולה ערבית בלי נשק? זה כמו לקחת לך ולי את כרטיס האשראי, אין דבר כזה ערבים בלי נשק. בואו נשים את זה על השולחן".

מור הוסיף ביקורת חריפה על הדרך בה ישראל מתמודדת עם האיום מעזה: "על מה מדברים? מי יעשה את העבודה הזאת? אז המצב הזה הוא רחוק מאוד מאוד ממה שאני הייתי רוצה שיקרה, במיוחד אחרי שהרווינו את אדמת רצועת עזה בדם חיילינו, ב-500 חיילינו היקרים והאהובים. מה שהיה צריך לקרות זה שלא יישאר אף ערבי ברצועת עזה, ורצועת עזה חוזרת לעם ישראל".

לסיום, אמר צביקה מור: "זה לא רק דם חיילינו, זה לדאוג שיש מעקב אחרי כל הארכי-מחבלים שמשוחררים. זה לא יכול להיות שהם שוב יקימו תשתית טרור במדינת ישראל, ותצטרף חס וחלילה משפחות שכולות רבות למעגל השכול. זה לא יכול להיות".

maximize-image
images-count3+
חגיגות שחרור מחבלים ברמאללה | צילום: פלאש 90
עקבו אחרינו גם ב-Google News