פרסמנו הערב (רביעי) בחדשות 14: בזמן שבישראל נערכים ליישום השלב הראשון בהסכם, רשימת העשירים שישוחררו בה עסקה מתגבשת, 250 עשירי עולם ו-1,700 מחבלי חמאס, אנחנו פגשנו אותם בכלא עופר, קציעות ואיילון.
מפתחות השחרור כבר נקבעו. מחבלי הנוח'בה שביצעו את המעשים המתועבים ביותר בשבעה באוקטובר, רצחו, אנסו וערפו ראשים, יישארו כלואים מתחת לאדמה עד יומם האחרון. הם נמצאים בתנאים המחמירים ביותר על פי חוק ולא יהיו חלק מהעסקה.
בקציעות ובכלא עופר כלואים אלפי מחבלים שנעצרו מאז השבעה באוקטובר – מחבלי חמאס, הג'יהאד איסלאמי, גם כוח רדואן. הם ממתינים לעסקה, אך עוד לא ברור מי ייכנס לרשימה ומי לא. אצל הרוצחים המתועבים, אפשר לראות את השנאה היוקדת בעיניים ולהבין שהם לרגע לא מצטערים ומעולם לא יוותרו על הרעיון להשמיד, לרצוח ולפגוע באזרחי ישראל וביהודים.
מלבד 1700 מחבלי חמאס, 215 אסירי עולם שביצעו את מעשי הטבח האכזריים צפויים להשתחרר. אחד השמות הבולטים שישוחררו בעסקה מרואן ברגותי – מי שזכה לביקור של השר בן גביר בחודש שעבר.
ב-2017 פרסם ברגותי סרטון שבו הוא נראה אוכל טורטית. היום המציאות שונה, הקונספציה נשברה. כל הפריבילגיות לאסרים הביטחוניים בוטלו. אין קנטינה, אין ארוחות שחיתות, אין דובר אגף ואין מאפיות. הכל ברף המינימלי, על פי הדין הבינלאומי. דוחות המודיעין ובחירי שב"כ מאשרים: תנאי בכליאה המחמירים והמדיניות החדשה מייצרים הרתעה.
המחבלים ששוחררו בעסקאות הקודמות, כבר מקבלים מהרשות הפלסטינית משכורת, קצבה ומעמד. מרביתם יחזרו לטרור. אבל הפעם המסר ברור. לכלא הישראלי לא כדאי לחזור.
