בישראל נערכים לחתימה על השלב הראשון בעסקה מול חמאס כבר ביומיים הקרובים, כלומר לא מעבר ליום החמישי למו"מ. במידה שתהיה חתימה, כלל החטופים הישראלים, החיים והחללים, ישובו לישראל, ומנגד רשימת המחבלים שדרש ארגון החמאס ישוחררו מבתי הכלא בישראל.
גורמים המעורים בפרטים מסרו לי כי "עושה רושם שזה הולך לחתימה, שזה הולך למקום טוב. אך צריך עדיין לזכור שמדובר בארגון טרור". בהמשך להתחייבות רה"מ נתניהו שלא לשחרר סמלי טרור דוגמת מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, זה אכן לא יקרה והשניים יישארו במאסר. במהלך השיחות הוסכם כי ישראל תישאר על הקו הצהוב, לצד תיקונים קלים.

ומה בנוגע לשלב השני? נושא פירוק חמאס מנשקו והפירוז של רצועת עזה ידון בהמשך, כאשר לפי הגורמים "זה יקרה בטוב וברע". בנוסף, החמולות והמיליציות שסייעו לצה"ל במהלך המלחמה לא יופקרו, כאשר נכון לעכשיו עדיין לא ברור במה זה יבוא לידי ביטוי.
מוקדם יותר היום בכיר ישראלי אמר לערוץ אל-ערביה הסעודי כי המשא ומתן בשארם א-שייח' נותן פירות, וכי הצדדים "מתקרבים בזהירות לסיכום על השלב הראשון בהסכם". לדברי הבכיר, "טראמפ מפעיל לחצים ולעמדה הערבית יש משקל חסר תקדים. מבקשים לתקן את מפת הנסיגה בשלב הראשון". התדרוך נמסר גם לרשת אל-חדת'.

גם בצד האמריקני נרשמה אופטימיות זהירה באשר להתקדמות ההסכם ולסגירתו. בכיר אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישנה "אופטימיות לגבי הגעה להסכם בקרוב". לדבריו, "המשא ומתן הגיע לשלב קריטי". במקביל, גורמים בחמאס שללו את הדיווח לפיו הארגון דרש את גופותיהם של יחיא ומוחמד סינוואר. לפי הגורמים, מדובר ב"ידיעה שקרית", כחלק מהניסיונות "להשפיע על המשא ומתן".
