המשט לעזה שכוחותינו בלמו הבוקר (רביעי) עדיין מעורר סערה: לאחר שמשרד החוץ אישר כי "ניסיון נוסף וחסר תועלת לפרוץ את המצור הימי החוקי ולהיכנס לאזור לחימה הסתיים בלא כלום", נחשפו פרטים חדשים על הפעולה הנועזת לעצירתו.
מדובר, כידוע, במשט השני אותו בולמים השבוע כוחותינו, לאחר שבלמו את משט הפרובוקציה "סומוד" בהובלתה של הפעילה הפרו-פלשתינית, גרטה טונברג. עם הגעת המשט הנוכחי, כוחות חיל הים, עצרו את הסירות בהשתלטות שקטה.

תשעה כלי שיט שונים השתתפו במשט הנוכחי: 8 יאכטות קטנות וכלי שיט אחד גדול בגודל 68 מטרים. תוך 40 דקות בלבד לוחמינו מחיל הים השיגו שליטה מבצעית. במהלך הפעולה – כוחותינו כרזו לעבר כלי השיט בדרישה לשנות את מסלולם ולהתרחק ממרחב הסגר הימי הביטחוני, אך המפליגים סירבו והמשיכו במסלולם.
במבצע לקחו חלק כוחות חיל הים במגוון כלי שיט ובהם לוחמי פלגות הבט"ש, שייטת 13, שייטת ספינות הטילים, לוחמי ולוחמות סנפיר ויחידות לוחמות נוספות בחיל הים. לאחר שהושגה השתלטות, כוחותינו העבירו את הפעילים הפרו פלשתינים לנמל אשדוד, ועם הגעתם לנמל, האחריות על עליהם עברה לרשויות האזרחיות להמשך טיפול.
