באו"ם כבר מתחילים לדבר על היום שאחרי ברצועה, ומדברים על פעולות השיקום והעלויות. מנהל משרד האו"ם לשירותי פרויקטים התראיין לרשת אל-ג'זירה האנטי-ישראלית ואמר כי מיד לאחר הפסקת האש יש להתחיל בשיקום הרצועה. לדבריו, עלות השיקום עומדת על 52 מיליארד דולר. עוד אמר כי 80% מהתשתיות ברצועת עזה נהרסו לחלוטין, ושתהליך הסרת ההריסות יהיה הצעד הראשון בשיקום הרצועה.
יצוין כי לפי ההסכם המתגבש, במידה שפרטיו ייסגרו בהתאם למה שהציגו טראמפ ונתניהו, כולל את שחרורם של החטופים מבלי שכוחותינו ייסוגו מהרצועה – דבר שיקרה רק לאחר שחרור החטופים, ואולי אפילו לאחר הווידוא שחמאס מתפרק מנשקו ומנושל משלטון הרצועה.

במקביל, מקורות מסרו לערוץ הטלוויזיה הקטארי אל-ערבי כי המשא ומתן בשארם א-שייח' עוסק כעת בדיון מעמיק על "נושא הנסיגה הישראלית מרצועת עזה". עוד דווח כי חמאס העביר למתווכות את רשימת המחבלים שהוא דורש לשחרר – והיא כוללת את סמלי הטרור מרואן ברגותי ואחמד סעדאת. לפי הדיווח, המשא ומתן בנוגע לשמות עסקת ההחלפה צפוי להתקיים כבר הערב.
