accessibility-icon
share-icon
הרס בעזה | צילום: עלי חסן, פלאש 90
הרס בעזה | צילום: עלי חסן, פלאש 90

עוד לפני חתימת ההסכם, באו"ם כבר מתכוננים לשקם את הרצועה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

טז תשרי ה'תשפו (08.10.25)

3

0

like

2

dislike

באו"ם כרגיל מרימים את הכפפה מהר מאוד בכל מה שקשור לנושא העזתי, וכבר מתחילים לדבר על היום שאחרי - על אף שעדיין לא נחתמה עסקה • בנוסף, לפי העסקה המתגבשת, המשך הפסקת הלחימה תלוי אך ורק בחמאס - ובמידה שיתפרק מנשקו


באו"ם כבר מתחילים לדבר על היום שאחרי ברצועה, ומדברים על פעולות השיקום והעלויות. מנהל משרד האו"ם לשירותי פרויקטים התראיין לרשת אל-ג'זירה האנטי-ישראלית ואמר כי מיד לאחר הפסקת האש יש להתחיל בשיקום הרצועה. לדבריו, עלות השיקום עומדת על 52 מיליארד דולר. עוד אמר כי 80% מהתשתיות ברצועת עזה נהרסו לחלוטין, ושתהליך הסרת ההריסות יהיה הצעד הראשון בשיקום הרצועה.

יצוין כי לפי ההסכם המתגבש, במידה שפרטיו ייסגרו בהתאם למה שהציגו טראמפ ונתניהו, כולל את שחרורם של החטופים מבלי שכוחותינו ייסוגו מהרצועה – דבר שיקרה רק לאחר שחרור החטופים, ואולי אפילו לאחר הווידוא שחמאס מתפרק מנשקו ומנושל משלטון הרצועה.

maximize-image
מטה האו"ם בניו יורק | צילום: shutterstock

במקביל, מקורות מסרו לערוץ הטלוויזיה הקטארי אל-ערבי כי המשא ומתן בשארם א-שייח' עוסק כעת בדיון מעמיק על "נושא הנסיגה הישראלית מרצועת עזה". עוד דווח כי חמאס העביר למתווכות את רשימת המחבלים שהוא דורש לשחרר – והיא כוללת את סמלי הטרור מרואן ברגותי ואחמד סעדאת. לפי הדיווח, המשא ומתן בנוגע לשמות עסקת ההחלפה צפוי להתקיים כבר הערב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News