על אף התנגדותו של ארגון הג'יהאד האסלאמי למתווה 21 הנקודות של הנשיא דונלד טראמפ, נראה שחל שינוי כיוון בעמדת הארגון – וכעת הוא מעוניין להצטרף למו"מ. ההחלטה עשויה בהחלט להעיד על פוטנציאל הסגירה של העסקה, שמעמיד את הג'יהאד האסלאמי, כמו גם את ארגון החזית העממית, בנקודה שבה שניהם עשויים להישאר מאחור ולא להיכלל בהסכם.

מזכ"ל ארגון הג'יהאד הביע נכונות לנהל מו"מ, ואמר כי ישנם סעיפים שאליהם הארגון יכול "להתייחס בחיוב", כמו "עסקת חילופי שבויים". לדבריו, במידה שכל החטופים הישראלים ישובו הביתה בימים הקרובים, "הנפץ ינוטרל ולא תהיה לישראל עילה לתוקפנות".

חמאס קיבל בברכה את ההצטרפות של שני הארגונים, ולפי מקורות בארגון הג'יהאד משלחות מטעמו ומטעם החזית העממית יצטרפו לשיחות המו"מ בשארם א-שייח'. המקורות אמרו כי הם שואפים להסכם שיעצור את המלחמה, והדגישו כי העדיפות העליונה היא עצירה של המלחמה ונסיגה מלאה של ישראל מעזה – מה שכנראה לא יקרה. מקור בארגון חמאס אישר לאל-ג'זירה את הפרטים.
