accessibility-icon
share-icon
צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90
צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

אחד מפעילי המשט טען ל"התעללות" בישראל, לא תאמינו במה מדובר

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

טז תשרי ה'תשפו (08.10.25)

28

33

like

1

dislike

זה אמיתי: פעיל טורקי שהשתתף במשט לעזה ונעצר בישראל, טוען כי חווה "התעללות" קשה במתקן המעצר • תלונתו, כפי שנרשמה בפרוטוקול הרשמי, התמקדה בכך ש"נאלץ לשתות מי ברז וראה חרק"


אי אפשר להמציא את זה. אחד ממשתתפי המשט לעזה, תושב טורקיה בשם עבדולמסד בנסיבן, התלונן על "התעללות" שחווה במתקן המעצר הישראלי בקציעות. להלן ההתעללות, כפי שנכתבה בפרוטוקול המעצר: "לדבריו, הוא נאלץ לשתות במשמורת מי ברז, וכן ראה חרק במתקן".

maximize-image
images-count1+
פרוטוקול המעצר של הפעיל הטורקי

בנסיבן הוא לא היחיד. גם גרטה טונברג, שהפכה מפעילת אקלים צורמנית לפעילה פרו-פלשתינית צורמת אפילו יותר, טענה שחוותה "התעללות" בכלא הישראלי. עם זאת, היא סירבה לפרט בריאיון במדינת מולדתה שוודיה על איזו "התעללות מדובר", באמתלה שאינה רוצה לשתף את שעברה ולייצר כותרות לפיהן "גרטה עברה התעללות". לדבריה, "אני לא הסיפור כאן".

maximize-image
images-count1+
צילום: משרד החוץ

כזכור, פעילי משט "סומוד" לעזה נעצרו בערב יום כיפור האחרון, בין ה-1 ל-2 באוקטובר. מוקדם יותר היום (רביעי) נודע כי חיל הים השתלט על סירות נוספות שהיו בדרך לרצועה, כשעליהן עשרות פעילים. על המשט היו אזרחים טורקים, בהם גם מחוקקים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News