בית המשפט המחוזי מרכז-לוד גזר היום (ראשון) עונשי מאסר על נאשמים שהורשעו ביידוי אבנים במהלך מבצע "שומר החומות". מלכתחילה הואשמו הנאשמים ברצח בנסיבות מחמירות של יגאל יהושע הי"ד, באמצעות יידוי אבנים על רכבו.
אלא שלאחר שמיעת חלק ניכר מראיות התביעה, "ומשעלו קשיים ראייתיים משמעותיים", הגיעו הצדדים להסדר טיעון במסגרת הליך גישור, והנאשמים הורשעו על פי הודאתם אך בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, מבלי שיוחס להם שגרמו למות המנוח. עוד נקבע כי "מעשיהם של מתפרעים יהודים אשר התריסו והשליכו אבנים זמן קצר קודם לכן, היוו טריגר למעשי הנאשמים, אשר פעלו ללא תכנון מוקדם משמעותי".
עם זאת, בית המשפט הואיל בטובו לקבוע כי "המעשה בוצע מתוך מניע לאומני, ובנסיבות של מעשה טרור", ולנוכח הסדר הטיעון שהובא לפתחו, גזר על הנאשמים עונשי מאסר חמורים של עד 14 שנות מאסר בפועל, לצד פיצויים למשפחת המנוח בסך כולל של למעלה מ-900,000 שקל.
בית המשפט קבע כי קיימת חומרה רבה בכך שהעבירות בוצעו בעיצומם של ימי מבצע "שומר החומות", בנסיבות של מעשה טרור, ומתוך מניע לאומי-גזעני. ימי "שומר החומות" היו ימים של הפרות סדר, התפרעויות אלימות ברחבי הארץ שכללו חסימות צירי תנועה, ושעה שהמדינה כולה בערה מבפנים ומבחוץ.
השופטים התייחסו במיוחד למשפחתו של יגאל יהושע הי"ד – אלמנתו אירינה, שני בניו מיכאל ועמית, אחיו אפרים, ואימו, וקבעו כי מדובר במשפחה ערכית מאוד, "שוחרת שוויון ודו-קיום", ולא בכדי "בחרה המשפחה במעשה האצילי של תרומת אבריו של המנוח, לשם הצלת חיי אחרים, ומתוך הכרה שזה היה רצון המנוח".
עוד נכתב בפסק הדין כי "כאבם של בני משפחת המנוח רב ועצום מאוד. השופטים העמידו לנגד עיניהם את יגונם העמוק של בני המשפחה, תחושת האובדן הכבד שהם חווים חוו והצורך שלהם בשיקום ובטיפול".
