המהלך הלא שגרתי של לשכת ראש הממשלה, שבמסגרתו יושמע נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם ברחבי רצועת עזה באמצעות רמקולים שיוצבו על גבול ישראל-עזה, מעורר תגובות רבות ומגוונות ברשתות החברתיות בעזה.
האזכורים לנאום הופיעו לאורך הבוקר (שישי) בטוויטר, טלגרם ופייסבוק, שם משתמשים עזתים תיארו את נתניהו כמעין "דרשן במסגד", תוך שימוש בהומור שחור ובשפה דתית. בין התגובות הבולטות: "הדרשן שיעביר את דרשת יום השישי היום הוא השייח' נתניהו", ו-"דרשת יום שישי היום בחסות השייח' אבו יאיר".
كلمة نتنياهو اي ساعة؟
— MUZAYAN 𓂆🇵🇸 (@inxnamo) September 26, 2025
طييييب يا نتنياهو وبعدين !!؟
— hamoda.A.mousa (@hamodmousa_2001) September 26, 2025
גולשים אחרים בחרו להדגיש את האלמנט הביזארי שבשידור נאום בעברית לתושבי עזה, וכתבו: "דרשת יום השישי תינתן בשפה העברית", או תהו האם הנאום יגיע עם תרגום: "הוא ינאם בערבית או שיביאו מתורגמן?"
כזכור, מוקדם יותר הבוקר הודיע משרד ראש הממשלה כי הרמקולים יוצבו אך ורק בצד הישראלי של הגבול, וכי נתניהו הדגיש באופן מפורש שהמהלך לא יסכן את חיילי צה"ל. בצה"ל סירבו לאשר רשמית את המבצע ההסברתי, אך לא הכחישו את פרסום הפקודה בפיקוד הדרום.

רה"מ הנחה: להשמיע את הנאום בעזה – בלי לסכן את חיילי צה"ל
נאומו של נתניהו צפוי להתקיים בשעה 16:00 שעון ישראל, ובו הוא יתייחס בין היתר לגל ההכרה במדינה פלסטינית, לביקורת כלפי האו"ם ולסוגיות מרכזיות במערכה בעזה. בזמן שהוא ינאם על בימת האו"ם – תושבי עזה יאזינו, בעל כורחם, דרך רמקולים על הגבול.
