משרד ראש הממשלה הודיע הבוקר (שישי) כי כחלק מהמאמץ ההסברתי, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להציב מערכות רמקולים על גבי משאיות בצד הישראלי של גבול עזה בלבד – במטרה להשמיע לתושבי הרצועה את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. בהודעה נמסר כי נתניהו הדגיש באופן חד משמעי שהפעילות לא תסכן את חיילי צה"ל.
לפי ההנחיה, המהלך יבוצע על ידי גורמים אזרחיים, בשיתוף פעולה עם צה"ל, ובאופן שיבטיח שהרמקולים יוצבו רק בצד הישראלי של הגבול. "המאמץ ההסברתי נועד להעביר את המסר של ישראל גם אל תוך הרצועה", נמסר.

מדובר בהמשך לחשיפת הפקודה שגובשה ביממה האחרונה בפיקוד הדרום, ולפיה יושמע נאום נתניהו ברחבי הרצועה באמצעות מערכות הגברה שיוצבו על משאיות. לפי דיווחים קודמים, ההוראה התקבלה במהלך הלילה מלשכת ראש הממשלה, והוגדרה כמהלך בעל אופי של לוחמה פסיכולוגית. גורם צבאי שהתייחס לנושא כינה את המהלך "רעיון מטורף", וציין כי לא ברור מהי התועלת המבצעית.

צה"ל ישמיע את נאום נתניהו באו"ם ברחבי רצועת עזה
נתניהו צפוי לשאת את נאומו היום בשעה 16:00 (שעון ישראל) מול מליאת האו"ם בניו יורק. הוא צפוי להתייחס בגלוי לגל ההכרה במדינה פלסטינית מצד מדינות המערב, לתקוף את האו"ם ואת מזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש, ולשוב על המסרים המוכרים: המשך הלחימה ברצועה, גורל החטופים, האיום האיראני, ושיקול הדעת של ישראל בנוגע לאפשרות של מכה שנייה.
