לאחר ההכרזה הדרמטית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפיה הוא "לא יאפשר לישראל להחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון", משלחת "חירום" של מועצת יש״ע – הכוללת ראשי מועצות, ראשי ערים ואת הנהלת מועצת יש"ע – תצא בצאת השבת לניו יורק על מנת להיפגש עם רה"מ נתניהו בטרם פגישתו עם הנשיא טראמפ.
"הימים הקרובים בארה"ב יכריעו את בטחון ישראל לשנים הקרובות", נמסר מטעם מועצת יש"ע, "נהיה שם כדי להבטיח שלא תקום מדינת טרור שתאיים על אזרחי ישראל כולם". עוד הדגישו כי "החלת הריבונות היא הדרך היחידה לעשות זאת. ההחלטה בידיים של ראש הממשלה".

המשלחת כוללת את יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין – ישראל גנץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש עיריית אריאל – יאיר שטבון, ראש מועצת אורנית – אור פירון זומר, ראש מועצת הר חברון – אלירם אזולאי, ראש מועצת קרני שומרון – יהונתן קוזניץ, ראש מועצת קדומים – עוזאל ותיק ,ראש מועצת אפרת – דובי שפלר ומנכ"ל מועצת יש"ע עומר רחמים.
מוקדם יותר היום, ראש מועצת שומרון קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל ריבונות למרות דברי הנשיא. "התיאום בין נתניהו, דרמר וטראמפ מעולם לא היה הדוק יותר – וגם אמש עם קושנר וויטקוף. הכדור תמיד בידי נתניהו, במיוחד הבוקר עליו לומר לטראמפ: לא נגיע לשבעה באוקטובר שוב – אני מחיל ריבונות", אמר.
"ממשל אמריקני אוהד זה לא ממשל שמחיל ריבונות או בונה במקומנו, זה ממשל שאפשר לנהל איתו הסכמות ואפשר לנהל איתו מחלוקות", המשיך דגן, "הציבור בישראל לא יוותר אחרי ה-7.10 על הביטחון שלו: רק ריבונות על כל המרחבים הפתוחים והישובים תמנע מדינת טרור בלב הארץ"
