לאחר הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כך שלא יאפשר סיפוח של שטחי יו"ש, ראש מועצת שומרון יוסי דגן קרא הבוקר (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל ריבונות למרות דברי הנשיא.
"התיאום בין נתניהו, דרמר וטראמפ מעולם לא היה הדוק יותר – וגם אמש עם קושנר וויטקוף. הכדור תמיד בידי נתניהו, במיוחד הבוקר עליו לומר לטראמפ: לא נגיע לשבעה באוקטובר שוב – אני מחיל ריבונות", אמר דגן.

"ממשל אמריקני אוהד זה לא ממשל שמחיל ריבונות או בונה במקומנו, זה ממשל שאפשר לנהל איתו הסכמות ואפשר לנהל איתו מחלוקות", המשיך דגן, "הציבור בישראל לא יוותר אחרי ה-7.10 על הביטחון שלו: רק ריבונות על כל המרחבים הפתוחים והישובים תמנע מדינת טרור בלב הארץ".
"האחריות על נתניהו, הוא ראש הממשלה, אותו בחרנו – והוא צריך להכריז באו"ם: זו הארץ שלנו, אני עושה מה שקריטי להמשך קיומה של ישראל אחרי ה-7.10 ומחיל ריבונות מלאה ביהודה ושומרון. רוב העם מצפה לזה, רוב העם לא יוותר בזה", חתם דגן את דבריו.

כזכור, ברקע פגישתו הצפויה עם נתניהו, טראמפ אמר אמש לכתבים בבית הלבן, כי הוא לא ייתן לישראל לספח את יהודה ושומרון כתגובה לגל ההכרה החד צדדית במדינה פלשתינית: "לא אתן, זה לא יקרה".
הנשיא ציין כי במהלך היום הוא קיים "שיחות טובות" בנוגע לעזה עם נציגים מהמזרח התיכון. ואף עדכן כי כבר הספיק לשוחח עם ראש הממשלה, אודות סיום המלחמה בעזה והחזרת החטופים. לדבריו, הדבר יכול להתקיים כבר בקרוב.
