כתבנו המדיני, תמיר מורג, מדווח מארה"ב: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש (חמישי) לניו יורק, לאחר טיסה ארוכה יחסית, שנמשכה כ-13 שעות, מאחר שמטוס "כנף ציון" לא עבר מעל אירופה, זאת לנוכח החשש לנחיתת חירום בעוד נתניהו עומד בפנים צו המעצר הבינלאומי שהוציא נגדו בית הדין הפלילי בהאג.
לאחר הנחיתה שלו בניו יורק הוא החל רה"מ בסדרה של פגישות עם מנהיגים מרחבי העולם, בראשם ידידו חוויאר מיליי, נשיא ארגנטינה, מגדולי התומכים בישראל בזירה הבינלאומית. בנוסף לכך, ראש הממשלה נפגש גם עם מנהיגי סרביה ופרגוואי.

בתוך כך, רה"מ, יחד עם השר רון דרמר, נפגש גם עם סטיב ויטקוף וג'ארד קושנר, אנשיו של הנשיא טראמפ. לאחר הפגישה, טראמפ הצהיר כי לא יסכים לסיפוח שטחי יהודה ושומרון, כתגובה לגל ההכרה ב"מדינה הפלשתינית" – כשצפוי כי הנושא יעלה בפגישה בין השניים שתערך ביום שני בבית הלבן.
עוד לפני כן, ראש הממשלה יעלה לבימת האו"ם בשעה 16:00 בצהריים שעון ישראל, ויישא את נאומו בפני העצרת הכללית. בין היתר, נתניהו צפוי להתייחס לגל ההכרה ב"מדינה הפלשתינית", כשבדבריו יצביע על הצביעות של מדינות העולם.

בנוסף, נתניהו צפוי לתקוף את האו"ם ואת העומד בראשו, המזכ"ל אנטוניו גוטרש, שמאז תחילת המלחמה אימצו קו עוין מאוד נגד ישראל, ולמעשה משתפים פעולה עם חמאס – גם בקמפיין ה"רעב" השקרי וגם בשיבוש הכנסת הסיוע ההומניטרי במסלולים שנועדו לעקוף את ארגון הטרור הרצחני.
מעבר לכך, רה"מ יעלה דברים שכבר העלה בעבר: המשך המלחמה בעזה, גורלם של חטופינו שעדיין נמצאים בידי חמאס, הסוגיה האיראנית, וההתלבטות של ישראל אם לצאת בעתיד למכה שנייה נגד איראן.
במהלך הביקור, התרחשו מספר הפגנות, שלא היו יוצאות דופן בגודלן. סביר להניח שמחר, לקראת הנאום של נתניהו, יתרחשו הפגנות קצת יותר משמעותיות.
