פרסמנו הערב (חמישי) בחדשות 14: הלחימה בעיר עזה מתקרבת לרגע השיא שלה. קרוב ל-80 אחוזים מאוכלוסיית העיר עזה כבר עזבו דרומה, חיל האוויר השמיד מאות מבנים בפאתי העיר ובלב העיר ויש תיעודים שמראים נוכחות של טנקים בעומק העיר. לתוך האתגר המבצעי הזה מצטרף אתגר נוסף ירי הצליפה.
מאז תחילת המלחמה יש לנו לצערנו לא מעט חללים ופצועים כתוצאה מירי צליפה גם של טילי כתף וגם של ירי מנשק צלפים. חמאס מחזיק גם היום ביכולות הללו, זה בעצם הכלי הנשק המרכזי שלו לצד מטענים שגם בהם הוא משתמש.

באחרונה יש יותר נפגעים מירי צליפה, ורק בסוף השבוע איבדנו שניים מטובי בנינו, אחד, נהרג מירי טיל RPG והשני נהרג מירי של צלף.
הכניסה לעיר עזה מחדדת את האתגר מול ירי הצליפה' משום שברוב שטחי העיר עזה צה"ל טרם פעל והעיר עומדת עם התשתיות שלה. זה כולל בתים, מגדלים, מרכזי מסחר, שטחים רבים שטרם תקפנו אותם, ולכן כל המבנים הללו הופכים למוצבים צבאיים שחמאס השתלט עליהם והופך אותם למחסות עבור מחבלים וצלפים שנלחמים בלוחמת גרילה.

יש דרך להתמודד עם אתגר הצליפה, הדבר הראשון משמעת מבצעית. כל לוחם לומד היטב את המושג ומתאמן לאתגר. לצד זה יש לצה"ל יכולת להשתמש בכלים טכנולוגיים כמו רחפנים וכלי טיס שיודעים לספק תמונת מצב קבועה, כמו שיש שומר על מגנן, להציב שומר על המסך, כמו השגחה עליונה. ויש גם דרך של השמדה עוצמתית בלי פשרות של מבנים שיש להם פוטנציאל לסכן את כוחותנו.
כאמור אנחנו בדרך ללחימה מאוד עצימה באזור מאוד מאתגר, וזה אחד האתגרים החשובים.
