פרופסור טליה איינהורן התייחסה היום (חמישי) בתוכנית "סוף שבוע" לדרישת היועמ"שית להדיח את בן גביר מתפקידו. "אין לזה (שהשר לא יקבע מדיניות) אח ורע בעולם, כיוון שבכל מדינה יש בעיות והשר קובע את המדיניות איך ומה לעשות", הסבירה איינהורן.

לדבריה, "אצלנו נוצרה בעיה חמורה מאד בנוגע להפגנות (חוסר האכיפה לכאורה). אנחנו זוכרים איך טיפלו (בקשיחות) באנשים בהתנתקות. זה שהשר קובע הנחיות זה דבר מתבקש". עוד הוסיפה כי אם ההנחיות לא מתאימות ליועמ"שית, היא מוזמנת לשים את המפתחות וללכת". "מעשיה של היועמ"שית מנוגדים לדין" חתמה את דבריה, "היא רוצה אנרכיה".
כזכור, מוקדם יותר החודש, היועמ"שית פנתה לבג"ץ בדרישה לבטל את כהונתו של איתמר בן גביר כשר לביטחון לאומי. אך רה"מ השיב לבג"ץ היום כי "אני מבהיר ומדגיש כי ראש הממשלה והממשלה אינם מקבלים את עמדתה".
