צה"ל פרסם היום (חמישי) תיעוד חדש מהתקיפה העצימה ביותר של כוחותינו בתימן, במסגרתה עשרות כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו באמצעות יותר מ-65 חימושים ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, מטרות צבאיות של שלטון הטרור החות'י בתימן, במרחק 2,200 ק"מ משטח ישראל.
דובר צה"ל מסר בהצהרתו כי בתקיפה הופצצו מפקדת השליטה של המטה הכללי החות'י, מתחמים ומחנות צבאיים נוספים של מגנון הביטחון והמודיעין, זאת לאחר שיגור כטב"מים שפגעו באוכלוסייה האזרחית בישראל, וירי טילים לעבר הארץ.

מוקדם יותר היום, כ-20 מטוסי קרב של חיל האוויר השתתפו בגל תקיפות נרחב בבירת תימן, צנעא, במהלכו הוטלו למעלה מ-65 חימושים מדויקים לעבר יעדים אסטרטגיים של ארגון הטרור החות'י. מדובר בתקיפה ה-15 של צה"ל בתימן מאז פרוץ המלחמה, שבוצעה במרחק של כ-2,200 קילומטרים מישראל ונחשבת לנרחבת ביותר עד כה.
התקיפות התמקדו בשבעה יעדים מרכזיים – בהם חמש מפקדות שלטוניות של החות'ים ושני מחסני אמל"ח. במקביל דווח על פגיעה במתחמים של מנגנוני הביטחון והמודיעין של הארגון, במטה מחלקת ההסברה הצבאית ובמחנות צבאיים שבהם אותרו אמצעי לחימה ופעילים צבאיים. במהלך המבצע בוצעו גם תדלוקים אוויריים שאפשרו את המשך הפעולה בעומק השטח.

זמן קצר לאחר שהחלה התקיפה, שר הביטחון, ישראל כ"ץ, חשף כי שם המבצע הוא "חבילה עוברת", והבהיר: "כמו שהבטחתי אתמול – מי שפוגע בנו ייפגע שבעתיים". "הנחתנו כעת מכה עוצמתית על מטרות טרור רבות של ארגון הטרור החות'י בצנעא", אמר כ"ץ, "צה"ל תקף מספר מחנות צבאיים, בין היתר מחנה של המטכ"ל החות'י, חיסלו עשרות רבות של פעילי טרור חות'ים והשמידו מאגרי כטב"מים ואמל"ח".
