דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין מסר היום (חמישי) הצהרה לתקשורת בה התייחס לתקיפה בתימן ולמלחמה בעזה. דפרין חשף כי כוחותינו השמידו מתחם משמעותי של חמאס ברצועה וחיסלו מחבל בכיר שהשתתף בטבח ופשיטה לנחל עוז בשבעה באוקטובר.
בהודעת דובר צה"ל מיד לאחר ההצהרה נאמר כי במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו והשמידו מתחם לחימה מרכזי ומאויש של חמאס, שבו נמצאו אמצעי לחימה רבים, בהם כ-20 מטענים מסוגים שונים, עשרות רימונים ונשקים שונים וכן סיוע הומניטרי גנוב. בנוסף, נחשף במתחם מעבר תת-קרקעי אשר חיבר בין מספר דירות מבצעיות ששימשו את האויב.
דפרין התחיל בסקירה על הנעשה בזירת עזה והזכיר את הלוחמים שנפלו בימים האחרונים בקרב מול ארגון הטרור חמאס: "כוחות צה"ל בפיקוד הדרום ממשיכים בלחימה ברצועת-עזה, במיקוד בעיר עזה. אנחנו מגבירים את הלחץ על ארגון הטרור חמאס ופועלים על-פי תוכנית סדורה ושיטתית למימוש מטרות המלחמה. בשעה זו חמש אוגדות נלחמות ברצועת-עזה. שלוש מתוכן תוקפות בעוצמה מטרות טרור בעיר עזה וממשיכות להדק את האחיזה על העיר.

"הלילה, כוחות צוות הקרב החטיבתי 401 פשטו והשמידו מתחם לחימה מרכזי של חמאס, שבו אותרו אמצעי לחימה רבים ומעבר תת-קרקעי. לאחר אימות מודיעיני ניתן לעדכן. כוחות פיקוד הדרום חיסלו מחבל ששימש כמפקד מחלקת נוח'בה. מדובר ברוצח אכזרי שלקח חלק בפשיטה למיגונית במחנה נחל עוז. אנחנו נמשיך ונגיע עד אחרון מחבלי הטבח של 7 באוקטובר, נבוא חשבון עם כולם".


דובר צה"ל הוסיף על הלחימה בעזה כי "עד כה, במסגרת חלקו השני של מבצע מרכבות גדעון, תקפנו יותר מאלפיים מטרות טרור ברחבי הרצועה. כפי שאמר הרמטכ"ל בביקורו אתמול ברצועת עזה, לוחמי צה"ל מתמרנים ברצועה כשכל יכולות צה"ל לרשותם.

"בין היתר, חיל האוויר מסייע לכוחות היבשה ותוקף בעוצמה כ-200 מטרות טרור ביום בעזרת מטוסי קרב, כלי טיס בלתי מאוישים ומסוקים, בסמיכות לכוחות ובאופן חסר תקדים. לצד הרחבת הלחימה אנחנו ממשיכים במאמץ ההומניטרי והאזרחי לפינוי האוכלוסייה מהעיר עזה לשם הגנתה. עד כה התפנו כ-700,000 מתושבי העיר עזה למרחבים ההומניטריים בדרום הרצועה".
לאחר מכן דפרין התחייס לתקיפה בתימן: "צה"ל ממשיך לפעול בכל גזרות הלחימה. רק בשעות האחרונות עשרות מטוסי קרב השלימו גל תקיפה רחב נגד מטרות צבאיות במרחב צנע שבעומק תימן. תקפנו את מפקדת השליטה של המטה הכללי החות'י, מתחמים ומחנות צבאיים נוספים של מגנון הביטחון והמודיעין. אנחנו נמשיך לפעול בעוצמה כנגד שלטון הטרור החות'י".






באשר למאבק נגד הכטב"מים אמר דפרין: "אתמול כלי טיס בלתי מאויש ששוגר על ידי החות'ים פגע בעיר אילת ופצע אזרחים. מאז תחילת המלחמה יירטנו יותר מ-98% מכלי הטיס הבלתי-מאוישים ששוגרו מתימן לשטחנו. אנחנו ממשיכים לשמור על היערכות גבוהה.
"אני רוצה להדגיש, העיר אילת בטוחה והשגרה בה נשמרת. אבל כפי שאנחנו יודעים, ההגנה אינה הרמטית. אני קורא לציבור להישמע להנחיות המדויקות של פיקוד העורף ולהימנע משאננות. אתמול ראינו אזרחים שלא נשמעו להנחיות. אני מבקש מכם שוב, הישמעו להנחיות. הן מצילות חיים".
