ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (חמישי) בתשובתו לבג"ץ, את היועמ"שית גלי בהרב מיארה, ברקע קביעתה כי יש להדיח את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "יובהר ויודגש כי עמדה זו אינה מקובלת על ראש הממשלה ועל הממשלה, ואינה אפשרית ביטת המשפט בישראל".
הטיעון המרכזי של נתניהו במסמך הוא כי היועצת פעלה באופן שאינו תקין מבחינה מנהלית בכך שפנתה ישירות לבית המשפט והציגה את עמדתה החדשה לגבי הפרת המתווה, מבלי שקדמה לכך פנייה מסודרת ומנומקת לראש הממשלה – שהוא הגורם היחיד שמוסמך להדיח שר מתפקידו.

במכתב לבג"ץ כתב רה"מ: "בראשית הדברים יש לתמוה על כך שהיועצת הציגה לראשונה עמדה חדשה זו, לפיה השר אינו עומד לשיטתה במתווה העקרונות, דווקא במסגרת הודעת עדכון לבית המשפט הנכבד. זאת חלף פניה לגורם המנהלי שהחלטתו נתקפת בעתירות שבכותרת, דהיינו ראש הממשלה, כמתחייב בדין, ובייחוד בעתירות מופרכות המבקשות הלכה למעשה סעד קיצוני של הדחת השר מתפקידו בממשלה".
עוד נכתב: "לא למותר לציין כי התמיהה בנוגע להתנהלות האמורה מתעצמת משום שהיועצת עצמה פעלה אחרת בשלבים מוקדמים יותר". כאשר הכוונה לכך היא מכתבה בנובמבר הקודם לראש הממשלה, כאשר נתניהו צירף בתגובה התייחסות מפורטת מצד השר לטענותיה.

כמו כן, נתניהו הבהיר כי השר בן גביר אינו מפר את מתווה העקרונות ופועל לפיו, כך על פי עמדת הממשלה. "כאשר היועצת המשפטית לממשלה מודיעה, שיש לקיים דיון דחוף בעתירות בסוגיית כהונתו של השר, היא למעשה קובעת, כי לשיטתה יש אפשרות חוקתית להדיח שר בשל אותן הפרות וטענות. כבר כעת יובהר ויודגש כי עמדה זו אינה מקובלת על ראש הממשלה ועל הממשלה, ואינה אפשרית בשיטת המשפט בישראל", נכתב.
ראש הממשלה הוסיף להדגיש כי עמדת היועמ"שית אינה יכולה להתקבל במסגרת החוק בישראל: "מעבר לכך, אין הוראה חוקתית המונעת מהשר בן גביר מלכהן בתפקידו בתור השר לביטחון לאומי, או כזו המאפשרת להדיחו מתפקידו בשל התנהלות כזו או אחרת, מלבד האפשרות בסעיף 22 (ב') לחוק יסוד, היינו בהחלטת ראש הממשלה הנתונה לשיקוליו".

"אין כל בסיס לקביעה, כי כהונתו של השר בן גביר במשרד לביטחון לאומי כרוכה במספר החלטות מנהליות שמובילות לכאורה לפגיעה בעצמאות המשטרה, וכי התרופה לבעיה שלכאורה עולה היא האקט הקיצוני של הדחה שיפוטית של השר מתפקידו", הובהר במכתב לבג"ץ.
מוקדם יותר החודש, היועמ"שית פנתה לבג"ץ בדרישה לבטל את כהונתו של איתמר בן גביר כשר לביטחון לאומי. זאת מאחר שלטענת בהרב מיארה: "השר מפר את התחייבויותיו ופוגע בפעולתה התקינה והמקצועית של המשטרה בניגוד לדין".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב לתגובת היועמ"שית לבג"ץ ותקף: "מדובר בניסיון מובהק של פקידה עבריינית לבצע הפיכה שלטונית וסחיטה באיומים נגד נבחר ציבור מכהן. המסר שהיועמ"שית העבירה לי בשבועות האחרונים הוא אחד: אם לא "תתיישר" – אציג עמדה "משפטית" שיש לפסול אותך מלהיות השר לביטחון לאומי".
