פורסם בחדשות 14: עם ישראל חגג השבוע את ראש השנה אך ההגירה מהעיר עזה נמשכת. לפי הערכת צה"ל כשבע מאות אלף עזתים כבר נמלטו מהעיר, והם זועמים על חמאס, כפי שסיכם זאת אחד האזרחים הנמלטים: "אני אוהב את עזה יותר מאת חיי, אך איני מוכן להיות מגן אנושי בשביל יצור שאללה ברא (מחבלי חמאס). החיים והדם שלכם (חמאס) לא שווים יותר מהחיים ומהדם שלי".
ישנם גם עזתים שטוענים שהם מתכוונים להישאר בעיר ולהקשות על צה"ל לכבוש אותה. אבל נראה שרוב תושבי העיר עזה אינם מחזיקים יותר בעמדה לוחמנית. אחד מתושבי העיר, הסביר מה משאיר אותו בשטח המלחמה: "מספר הנשארים אינו עולה על 70,000 שכולם עניים שנדפקו לגמרי, ואין להם כסף להגר. נשארנו פה כי אין לנו כסף לעבור לדרום. זאת הסיבה. אנחנו לא איתנים ולא נעליים".
מתברר שלא רק מזון מגיע לרצועה. אתמול פרסם הפעיל יוסף חדד סרטון שמציג חנות ברצועת עזה שמוכרת לכאורה אייפון 17. אנחנו החלטנו להתחזות לאזרח עזתי ולטלפן לחנות סמארטפונים שנמצאת בנוסייראת. לדברי העובד שענה לנו אכן ניתן להשיג את הדגם המדובר.
אלא שאייפון 17 הוא דגם חדש שיושק בחנויות בישראל רק מחר. אם אכן ניתן לרכוש אותו בחנות כפי שהם טוענים, מישהו היה חייב להבריח אותו מישראל או ממצרים. כששאלנו את אנשי החנות כיצד הגיעו אליהם האייפונים, קיבלנו תושבה מתחמקת: "אנחנו לא יודעים, קנינו את זה מסוחרים. לא אנחנו הכנסנו אותם".
המלחמה נמשכת, והעזתים מראים סימני שבירה. אם אכן מתקיימות הברחות ממצרים, לא רק סמארטפונים יכולים להגיע, אלא גם אמצעי לחימה שמחזקים את חמאס ומאפרים לו לפגוע בחיילי צה"ל.
