accessibility-icon
share-icon
פעילות כוחותינו בעיר עזה | צילום: דובר צה"ל

הח"כ מהימין מתנגד ללחימה בעזה: "מכניסים אותם לשדה הריגה"

דסק C14

דסק C14

ג תשרי ה'תשפו (25.09.25)

32

8

like

1

dislike

בריאיון לנעם אמיר ב"אולפן הפתוח", תקף היום חבר הכנסת מהליכוד בחריפות את אופן ניהול הלחימה ברצועת עזה וטען כי "הצבא חייב לשנות את השיטה" • לדבריו, הכניסה הקרקעית הנוכחית מעניקה יתרון לחמאס ומסכנת את החיילים שלא לצורך • "אנחנו מכניסים אותם לתוך שדה הריגה", הזהיר


על רקע הלווייתו של סמ"ר צ'אלצ'או שמעון דמלאש הי"ד, שנפל מירי צלף בעזה, מתח חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) ביקורת נוקבת על האסטרטגיה הצבאית ברצועה. בריאיון לנעם אמיר ב"אולפן הפתוח" בערוץ 14, טען הלוי כי הזהיר בעבר בדיוק מתרחישים מסוג זה. "הדרך הזאת בלתי אפשרית", פתח הלוי. "הדרך האפקטיבית היא מצור. אי אפשר לשלוח את החיילים שלנו בדרך הזאת".

לדבריו, שיטת הפעולה הנוכחית של כניסה קרקעית לתוך השטח הבנוי מעניקה לחמאס יתרונות מכריעים. "אנחנו באירוע שיש לו תת-קרקע, כל היתרונות הם של האויב", הסביר. "אף צבא לא מכניס ונותן לאויב את היתרונות, עושים בדיוק הפוך במלחמה". הלוי הפנה אצבע מאשימה ישירה כלפי הדרג הצבאי הבכיר: "לצערי הרב המטכ"ל והרמטכ"ל מתעקשים פשוט על כניסה, נכון שעם הרבה כוח אש, אבל מבחינת החמאס כל הכניסה הזאת מבורכת".

maximize-image
אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל

במהלך דבריו, כאשר על המסך שודרו תמונות קשות מהלווייתו של דמלאש הי"ד, הדגיש הלוי את המחיר הכבד. "המראות האלו של החיילים שלנו בארונות צריכים להיפסק, זה לא גזירת גורל", אמר בכאב. "הצבא חייב לשנות את השיטה. נתנו לאנשים להתפנות, זהו. עוצרים, סוגרים את השיבר".

הדיון עבר גם לזירה המדינית, לנוכח הלחץ הבינלאומי הגובר וההכרה של מדינות אירופאיות במדינה פלשתינית. הלוי כינה את המהלך "מופע של צביעות" וטען כי ישראל נלחמת למעשה גם עבור אירופה. "הטרגדיה היא שאנחנו נלחמים במלחמה בשביל אירופה", אמר. "אותו אויב שאנחנו נלחמים מולו ברחובות עזה היום, הוא אותו אויב שמאיים גם על שלומם וזהותם של רחובות לונדון ופריז".

כתשובה ללחץ המדיני, קרא הלוי למהלך ישראלי נחרץ: החלת ריבונות. "כשאנחנו מחילים ריבונות, אנחנו נותנים את המענה האמיתי, אגב, גם לשביעי באוקטובר", הסביר, והוסיף כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור מביקורו בארצות הברית עם תשובה ברורה בנושא.

בסיום הריאיון התייחס הלוי לאפשרות של מפגש בין נתניהו, נשיא ארה"ב והמנהיג הסורי החדש, המחבל בחליפה אחמד חוסיין א-שרע, ואמר כי הוא מתנגד נחרצות לכל נרמול יחסים עמו. "אני מאוד מקווה שלא תהיה לחיצת היד הזאת, ובעיקר שלא יהיה הסכם", סיכם, והזהיר מפני חזרה על "הכשל שעשינו ברצועת עזה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News