פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו התייחס היום (חמישי) לנאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם. לדבריו "בדרך כלל נאומים, יש להם מדרג של חשיבות. אך בעת הזו, למילים שנתניהו יגיד מחר באו״ם תהיה משמעות כפולה ומכופלת. כיוון שזה נאום שבא לאור המלחמה שהקטארים והסעודים והצרפתים והבריטים כפו עלינו".
לדבריו של ברדוגו "בגלל שניצחנו את האיראנים, יכולים הקטארים והסעודים להשתחרר ולבוא ולתקוף את מדינת ישראל. אותו דבר תקף לצרפתים והבריטים שפתאום סוגיית הגרעין האיראני הפכה להיות שולית, ואז אפשר להתעסק בישראל. הקטארים והסעודים מפעילים את הכוחות שלהם כדי לפעול כנגד ישראל, גם בצדדים התרבותיים, גם בצדדים החברתיים, כי הם יודעים שישראל היא הגורם הדומיננטי במזרח התיכון, והם רוצים אותנו חלשים ואת חמאס חזק, בעיקר הקטארים".

ברדוגו חידד כי "הקטארים מחפשים כבר דרכים, להוציא את בכירי החמאס מקטאר, אבל עד אז הם רוצים לגרום לנזק גדול לישראל. יש לי יותר מידיעה אחת שאומרת שהאמיר הקטארי פועל עם שלטונות ירדן לנסות להעביר חלק מהנהגת חמאס לשם. הוא מבין שישראל מציירת בדיוק את הקטארים כפי שהם – מדינה תומכת טרור. וזו מדינה שרוצה לארח את האולימפיאדה".
לגבי הדרישות שהנשיא האמריקאי עשוי להציג לנתניהו ברדוגו סיפר כי "שמעתי את הנאום של טראמפ באו״ם. לא צריך היה להבין כמה הוא יותר ישראלי מישראלי. אני חושב שטראמפ ונתניהו מדברים בשפה דומה. אני חושב שנתניהו יחזור מהפגישה עם טראמפ, לא עם מלוא תאוותנו בידינו, אבל עם רוב תאוותנו בידינו, עם רוב ההכרה ביכולות של ישראל".
