ספרד ואיטליה ממשיכות בקו אנטי-ישראלי והודיעו היום (חמישי) כי ישלחו ספינות חיל הים שלהן כדי "לסייע למשט" שנועד, לטענתן, לשבור את "המצור" שמטילה ישראל על רצועת עזה. המהלך מגיע כחלק מהתערבותן במאבק סביב הסגר הימי והסיוע ההומניטרי לעזה.
על פי דיווח באתר החדשות "יורו-ניוז", שתי המדינות קיבלו את ההחלטה בנפרד, בעקבות מתקפה שהתרחשה בשלישי האחרון, שבה דיווחו פעילים על לפחות 13 פיצוצים והטלת חפצים על כלי השיט בשיירת הסיוע.

שר הביטחון האיטלקי, גוידו קרוסאטו, גינה את המתקפות והודיע כי ספינת פריגטה איטלקית, "פאסן", נפרסה באזור לסיוע במבצעי חילוץ, בעיקר עבור אזרחים איטלקיים השייכים לשיירת הסיוע, תוך שמירה על נוכחות והגנה במים הבינלאומיים.
ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, הודיע אף הוא על פריסת ספינת סיור כדי להבטיח את "ביטחון המשט", והדגיש את הצורך לכבד את החוק הבינלאומי ואת זכות האזרחים הספרדים לנווט בבטחה בים התיכון, במסגרת הפעילות שמציגה את שתי המדינות כמתנגדות למדיניות ישראל כלפי עזה.
