חג נטול שינה עבר על הפטרושקות. אתמול, כפי שפרסם לראשונה תמיר מורג בחדשות 14, שוחררו לפרסום שני מכתבי אזהרה שנשלחו על ידי ועדת המשפט וועדת יחסי החוץ של הקונגרס, הממוענים לקרנות רוקפלר, שקיבלו כספים פדרליים והעבירו תמיכה לעמותות מחאה ואף לארגוני טרור.
אני עצמי שלחתי לפני ימים אחדים מכתב תלונה על תביעות ההשתקה שהגישו הפטרושקות נגדי, נגד תמיר מורג, ונגד גיא לוי – תביעות שכל מטרתן להרתיע אזרחים מלמסור מידע לקונגרס על שימוש פסול בכספים פדרליים. אעדכן אתכם בהתפתחויות בנושא הזה בהמשך. אנחנו רק בתחילת הדרך, והסוף ידוע, אם יורשה לי להעריך: סנקציות משתקות על ארגוני המחאה שחתרו תחת הדמוקרטיה הישראלית.
ובזירה נוספת – זירת ההשלכות של קריאות "הפסקת ההתנדבות" על כשירות החמ"לים המבצעיים של חיל האוויר – מצבם של הפטרושקות גרוע בהרבה. תא"ל (במיל') אסף אגמון התראיין שלושה ימים לפני השבעה באוקטובר ואמר בפה מלא: "חיל האוויר במצב אסוני; מפורק; הטייסים שהחליטו להפסיק לטוס הם פטריוטים; מגש הכסף להצלת מדינת ישראל 2023; גם אם טייסים יחזרו לטוס – אין מטה מבצעי; יהיה גוף בלי מוח; ישראל הולכת לאבדון; אנו מתאבדים".
צילומי מסך מחשבונות עמותת השמאל "האחים לנשק" בטוויטר מלמדים כי רק בסביבות שמונה ועשרים בבוקר של השבעה באוקטובר הם הפנימו שמדובר באסון כה גדול המצדיק, לדעתם, חזרה מהפסקת ההתנדבות, בעוד אהוד ברק נזכר לעשות כן רק קרוב לשעה שתיים בצהריים. כלומר, עד שהחבר'ה שלהם הגיעו לבסיס, אם בכלל היו בכשירות לטוס, נרצחו בינתיים הרוב המכריע מבין 1200 קורבנות השבעה באוקטובר הי"ד.
ולכן מנהיג הפורעים מפורום 555, גיא פורן, מצוי בבעיה קשה. הוא הגיש נגדי תביעת דיבה בטענה שאינו אחראי לשבעה באוקטובר, אולם חבריו מודים בפומבי כי הם אכן מוטטו את החמ"לים המבצעיים של חיל האוויר. גם הסרטון שפרסמה איילה חסון, שבו נראה טייס מסוק חסר מושג שנטש את נפגעי מסיבת הנובה ועבר למקום אחר, מעיד על הנזק שגרמו "מפסיקי ההתנדבות" ליכולת המבצעית של חיל האוויר להגן על אזרחי המדינה מפני אונס, רצח, עריפת ראשים וטבח המוני – יום שואתי בעוטף עזה.
המשפט נגד גיא פורן יהיה משפט היסטורי. כל עוד ועדת חקירה לא הוקמה, העדויות שיישמעו שם מפי בכירים וגורמים מרכזיים בחיל האוויר יאפשרו לאזרחי ישראל להבין לעומק את אחריותו של פורן ושל חברי "האחים לנשק", הארגון המופקר שהמיט לכאורה על המדינה את אחד האסונות החמורים בתולדותיה, כאשר מוטט את הצבא והותיר את האזרחים חסרי מגן.
אני מזמין את משפחות קורבנות הנובה ועוטף עזה להגיע למשפט החשוב הזה. שם הם יראו במו עיניהם את הטיפוסים היהירים והמופקרים ששיחקו בחיי יקיריהם. את התוצאות לכך ראינו בשבעה באוקטובר.
