יעקב עמידרור, אלוף במיל' וראש המל"ל לשעבר, התייחס היום (חמישי) בתוכנית "יומן צהריים" לקריאה שהפנה אבו מאזן לחמאס למסור את כל נשקו לרשות הפלשתינית. לדברי עמידרור, לאבו מאזן לא באמת אכפת אם חמאס יהרוג ישראלים או לא, והקריאה הגיעה מתוך רצון לקבל "מדינה פלשתינית" עם שליטה מוחלטת.
לגבי אופי הלחימה בעזה אמר כי "צריך להבין, במלחמה יש נפגעים, מי שלא מבין את זה – שיעבור ל'ללה לנד'. ישראל פועלת בצורה איטית כדי למזער את כמות הנפגעים, וכדי לנסות לדחוק את האוכלוסייה האזרחית החוצה, מי שלא יתפנה עלול להיהרג.

"הכוונה של ישראל – בהנחה שלא יהיה לחץ חיצוני שיעצור אותה – היא להשמיד את חמאס, ולשלול ממנו את כוחו. לאחר מכן המטרה תהיה להקים תשתית אזרחית שתשלוט ברצועה, ואילו אנו נשלוט ביטחונית".
עמידרור התייחס גם לסוגיה התימנית וטען כי "הסכסוך איתם יימשך זמן רב. לצערנו זו בעיה קטנה ומסובכת, לא משנה כמה נכה בהם זה כמו להכות בקיר מספוג. אנו נמשיך לסבול מעקיצות הדבורה שלהם, ונכה בהם בעוצמה רבה. מול החות'ים אין פתרון נוסח איראן או לבנון, כי מבנה המשטר שם שונה. רק אם העולם יחליט להתערב ולפעול נגדם נראה סוף לסיפור".

כזכור, בתחילת השבוע אבו מאזן המכהן כיו"ר הרשות הפלשתינית נאם באו"ם, תוך כדי שענד את "סיכת השיבה" שלפי משרד החוץ מהווה "סמל מוחלט למטרתו למחוק את ישראל". בהמשך נאומו המצולם, דרש אבו מאזן מחמאס למסור את נשקו לרשות הפלשתינית.
