לאחר שייצר מהומה באזהרת איום לא קיים בטענה לניסיונות שיבוש הבחירות, ראש הממשלה לשעבר ממשיך לקדם את קמפיין הבחירות שלו, ופרסם היום (חמישי) כי "חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה תהיה תנאי להצטרפות לממשלה", של מפלגת "בנט 2026".
לפי בנט, החוק אותו הוא מתכוון לקדם, במידה וייבחר לכנסת, כולל הגבלת כהונה למשך 8 שנים או שתי קדנציות מלאות – האחרונה מבניהם. בנוסף, ראש הממשלה לשעבר מיישר קו עם דרישת השמאל ומתחייב להקמת "ועדת חקירה ממלכתית" שתמונה על ידי שופט העליון יצחק עמית.

"ישראל חייבת להשתחרר מהניוון הפוליטי שבו היא מצויה.
כהונה ארוכה מדי מובילה לשחיקה ערכית, לסיאוב ולניתוק מן הציבור", טוען בנט, "הגבלת כהונה לשמונה שנים תבטיח הנהגה בריאה, שממוקדת אך ורק בטובת המדינה".
"זהו תיקון הכרחי ודחוף למערכת הפוליטית. לצד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לטבח ה-7 באוקטובר – אלו יהיו החלטות שתעבורנה מיד בישיבתה הראשונה של הממשלה החדשה", חתם בנט את דבריו.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הגיב מיד לאחר פרסום "תנאי הכניסה לממשלה" של בנט, והזכיר: "החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה היה החוק הראשון שהגשתי כח"כ. לצערי, רה"מ אז נפתלי בנט התנגד לו, ולכן לא הצלחנו לקדם אותו".
כאמור, בנט עוסק בימים אלו בקמפיין פוליטי נמרץ לקראת הבחירות הבאות, הצפויות להתרחש בעוד שנה. כך למשל, רק בתחילת השבוע התריע מפני "דחיית ושיבוש הבחירות", והדגיש: "דחיית בחירות יכולה להתרחש רק ברוב של 80 חברי כנסת, ואין כאלה".

לאחר מכן הוסיף: "בהזדמנות זאת, אני פונה לכל ראשי מערכות הביטחון, השוטרים, עובדי ציבור, שופטים, חברי וועדת הבחירות: המשיכו לשמור על החוק ועל המדינה. אני מודע למערכת הלחצים העצומה המופעלת עליכם. זה לא קל, אך אל תסכימו לעבור על החוק או לעקם את הכללים בגלל לחץ פוליטי".
