accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך "ישראל הבוקר"

מסעדה בגרמניה אסרה על כניסת ישראלים "בגלל המלחמה בעזה"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

ג תשרי ה'תשפו (25.09.25)

12

3

like

2

dislike

מראות של שנות ה-30: אחת הפיצריות המפורסמות במדינת בוואריה הודיעה כי "ישראלים לא רצויים" במסעדה עקב המלחמה בעזה • בשגרירות ישראל בברלין גינו: "זוהי אנטישמיות מובהקת" | אלו הנתונים העגומים של התקריות האנטישמיות במדינה


מראות של שנות ה-30. פיצריית "לולו", אחת הפיצריות המפורסמות במדינת בוואריה בגרמניה, הודיעה כי "ישראלים לא רצויים" במסעדה עקב המלחמה בעזה.

בשלט שנתלה אתמול (רביעי) נכתב: "אנחנו מאמינים שילדים לא צריכים להיפגע, ללא קשר לתנאים. לא נשמור על שקט כמו שאר העולם. החלטנו למחות, והמחאה שלנו אינה בעלת אופי פוליטי או גזעני. איננו מקבלים יותר ישראלים למקום. נקבל אותם בחזרה כשיחליטו לפתוח את העיניים, האוזניים והלב שלהם".

שגרירות ישראל בברלין גינתה בחריפות את המעשה. "זו לא מחאה, וזו לא אי הבנה. זוהי אנטישמיות מובהקת. כך זה התחיל אז: צעד אחר צעד, סימן אחר סימן", נכתב. בשגרירות העלו דרישה מכוחות האכיפה והרשות השופטת לפעול: "החיים היהודיים חייבים להיות בטוחים וגלויים בגרמניה – בכל מקום, בכל עת".

על פי הנתונים של האיגוד הפדרלי למחלקות המחקר והמידע בנושא אנטישמיות בגרמניה, אירעו בשנת 2024 לבדה מעל ל-8600 תקריות אנטישמיות – שיא שלילי מאז המכון הוקם. מדובר על קפיצה של כ-80% לעומת השנה הקודמת, כאשר הממוצע עמד על 24 תקריות בממוצע ביום. בברלין לבדה תועדו בחצי הראשון של 2024 1383 תקריות, שתיים מהן נרשמו כ"אלימות קיצונית" ו-24 נוספות הוגדרו כ"התקפות".

האיגוד הפדרלי של מחלקות המחקר והמידע בנושא אנטישמיות התריע בעת הפרסום על עלייה ברטוריקה אנטישמית, הממעיטה בערכה של השואה. לפי הנרטיב החדש שתופס תאוצה, אושוויץ מושווה לעזה ובגרמניה עצמה – יהודים מוצגים לעיתים קרובות כ"נאצים החדשים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News