לא ניתן להמעיט בהתפתחות החמורה באשר למשט הקרוב לעזה שנובעת ישירות מכישלון חמור בהסברה והדעה העולמית על המלחמה בעזה: ספרד ואיטליה שולחות ספינות מלחמה ללוות את המשט לעזה.
אפשר לומר שספרד היא מדינה אנטישמית ואנטי ישראלית אבל איטליה נחשבת לידידה של ישראל, שחוסמת כרגע יחד עם גרמניה יוזמות לביטולו של הסכם הסחר עם ישראל (לצד ביקורת הולכת וגדלה של שתי מדינות אלו ודיונים בסנקציות).
על הספינה נמצאים אזרחים של מדינות אלו, מה שמהווה את הטיעון להגנתם על ידי ממשלות אלו. הדבר מגיע לאחר סידרה של תקיפות מרחפנים לא מזוהים שהשליכו לדברי הפעילים במשט רימוני הלם וחומרי תבערה.

לא מדובר כרגע בכוונה לעימות עם חיל הים הישראלי אלא בכוונה "לשמור על הדין הבינלאומי" ולסייע "בחילוץ" בעת הצורך – אבל הדברים יכולים להדרדר במהרה. הם גם כמעט בוודאות יזמינו ליווים דומים של חיל הים הטורקי במשטים הבאים שסביר שיהיה פרובוקטיבי יותר ויעלה את הסיכוי לחיכוך צבאי ישיר.
שר ההגנה האיטלקי גווידו קרוזטו כתב: ״לגבי ההתקפה בשעות האחרונות נגד כלי השייט של המשט 'סומוד', שעל סיפונם נמצאים גם אזרחים איטלקיים, שבוצעה באמצעות רחפנים על ידי מבצעים שעדיין לא זוהו, ניתן רק להביע את הגינוי החריף ביותר. מחאות חייבות להיות מוגנות כאשר הן מתנהלות בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי וללא אלימות״.

כל הסימנים מצבעים על דבר אחד ברור: הזמן שלנו, הקרדיט הבינלאומי לפעולה בעזה נגמר לחלוטין. צריך לבצע הכרעה מהירה, כיבוש זריז ולא זוחל בחלקים – של כל שטחי הרצועה ולהתחיל מיד במלאכת הטיהור.
ברגע שנקבע עובדות בשטח, שחמאס פיזית לא יהיה כאן כארגון צבאי אלא רק כרעיון, הכל יהיה יותר פשוט. רק תחשבו מה יקרה אם חמאס ישאר כאן, ימשיך להתעצם צבאית ולתכנן את הטבח הבא עם חוות הדעת העולמית הזו. זו הסיבה העיקרית כרגע, למה חייבים לסיים את המלחמה בהכרעה ולא ניתן להגיע לשום עסקה שתעכב זאת.
מקווה שזה לא מאוחר מידי.
