משרד החוץ הוציא הערב (רביעי) הודעת גינוי נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על כך שענד את "סיכת השיבה" בעת נאומו המצולם ששודר בעצרת הכללית של האו"ם. בהודעה נכתב: "הדו־פרצופיות המסוכנת של מחמוד עבאס נחשפה שוב. בנאומו בפני האו"ם הוא ענד את סיכת ה'מפתח' – סמל מובהק למטרתו למחוק את ישראל".
עוד צוין: "בעוד שחמאס כינה את הטבח ב־7 באוקטובר 'מבול אל־אקצא', אבו מאזן רוצה מבול משלו במסווה של שתי מדינות: מיליוני צאצאים של ערבים שעזבו את ישראל ב־1948 ידחפו לישראל כדי למחוק את המדינה היהודית היחידה".
In his UN speech, the head of Palestinian Authority Mahmoud Abbas wore a key pin 🗝️, which symbolizes the return of millions of Palestinian "refugees" to Israel, and thus, destruction of the Jewish state.
Even he doesn't believe in a two-state solution. pic.twitter.com/DXCad9uT45
— Dr. Eli David (@DrEliDavid) September 24, 2025
בהודעת המשרד הזכירו: "ב־1948 הכריז העולם הערבי מלחמה על ישראל, ולאחר מכן גורשו יהודים רבים יותר ממדינות ערב לישראל מאשר ערבים שעזבו את ישראל. הגיע הזמן שמדינות ערב יעניקו אזרחות לצאצאי אלה שעזבו ב־1948".
המשרד חתם את ההודעה באומרו: "'המפתח' של עבאס הוא לא סמל לשלום, אלא המשך תוכנית אש"ף הישנה שתי מדינות לעם פלשתיני אחד והשמדת המדינה היהודית. זה לא יקרה".
