accessibility-icon
share-icon
אבו מאזן | צילום: פלאש 90
אבו מאזן | צילום: פלאש 90

הסיכה שענד אבו מאזן בנאומו באו"ם - והגינוי החריף של ישראל

שירה קריפס

שירה קריפס

ג תשרי ה'תשפו (25.09.25)

45

13

like

15

dislike

משרד החוץ גינה את אבו מאזן על ענידת "סיכת השיבה" בנאומו בעצרת האו״ם, וטען כי מדובר בסמל למחיקת ישראל • בהודעה נכתב כי אבו מאזן פועל במסווה של שתי מדינות כדי לאפשר למיליוני צאצאי פליטים לשוב לישראל • "הסיכה מסמלת את המשך תוכנית אש"ף הישנה להשמדת המדינה היהודית"


משרד החוץ הוציא הערב (רביעי) הודעת גינוי נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על כך שענד את "סיכת השיבה" בעת נאומו המצולם ששודר בעצרת הכללית של האו"ם. בהודעה נכתב: "הדו־פרצופיות המסוכנת של מחמוד עבאס נחשפה שוב. בנאומו בפני האו"ם הוא ענד את סיכת ה'מפתח' – סמל מובהק למטרתו למחוק את ישראל".

עוד צוין: "בעוד שחמאס כינה את הטבח ב־7 באוקטובר 'מבול אל־אקצא', אבו מאזן רוצה מבול משלו במסווה של שתי מדינות: מיליוני צאצאים של ערבים שעזבו את ישראל ב־1948 ידחפו לישראל כדי למחוק את המדינה היהודית היחידה".

בהודעת המשרד הזכירו: "ב־1948 הכריז העולם הערבי מלחמה על ישראל, ולאחר מכן גורשו יהודים רבים יותר ממדינות ערב לישראל מאשר ערבים שעזבו את ישראל. הגיע הזמן שמדינות ערב יעניקו אזרחות לצאצאי אלה שעזבו ב־1948".

המשרד חתם את ההודעה באומרו: "'המפתח' של עבאס הוא לא סמל לשלום, אלא המשך תוכנית אש"ף הישנה שתי מדינות לעם פלשתיני אחד והשמדת המדינה היהודית. זה לא יקרה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News