accessibility-icon
share-icon
צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90, רויטרס
צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90, רויטרס

ראש הממשלה מאשר את קיום המשא ומתן עם סוריה

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ב תשרי ה'תשפו (24.09.25)

13

8

like

0

dislike

ראש הממשלה אישר כי מתנהל משא ומתן עם משטרו של אל-ג'ולאני, שכולל בין היתר התחייבות לפירוז דרום-מערב המדינה • בהודעה לשכת רה"מ נכתב כי סיום המו"מ כרוך בהבטחת האינטרסים של ישראל • בהתייחסות מוקדמת רה"מ הבטיח כי ישראל לא תוותר על מרחב החיץ בגולן במסגרת הסכם עתידי


לשכת ראש הממשלה אישרה הערב (רביעי) כי מתנהל משא ומתן עם סוריה, אולם הסכם יושג רק אם יובטחו האינטרסים של מדינת ישראל וביטחון הדרוזים במרחב, זאת ברקע נסיעתו לארה"ב ונאומו של נשיא סוריה אל-ג'ולאני מעל בימת האו"ם.

בהודעת הלשכה נכתב: "מתקיים משא ומתן עם סוריה. סיומו כרוך בהבטחת האינטרסים של ישראל, שכוללים בין היתר את פירוז דרום-מערב סוריה ושמירה על שלומם וביטחונם של הדרוזים בסוריה".

maximize-image
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מוקדם יותר השבוע, נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לדיווחים על ההסכם הנרקם בין ישראל לסוריה: "הניצחונות שלנו בלבנון מול חיזבאללה פתחו צוהר לאפשרות של שלום עם שכנותינו מצפון. אנחנו מקיימים מגעים עם הסורים – יש התקדמות מסוימת, אבל עוד חזון למועד".

רה"מ אף הגיב לדיווחים לפיהן ישראל עשויה לוותר על אזור החייץ ברמת הגולן או על שטחים נוספים במסגרת הסכם ביטחוני עם משטרו של אל ג'ולאני. וכינה את הטענות "בובה מייסס (שטויות). פשוט בדיחה". לדבריו, "הפוליטיקאים האלה מהשמאל מעולם לא עשו שום דבר כדי לחזק את רמת הגולן או להיערך מול החזית שהייתה שם בסוריה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News