נשיא סוריה אל-ג'ולאני נאם לפני זמן קצר בפני העצרת הכללית של האו"ם, וסימן בכך את הופעתו הראשונה של נשיא סורי בכינוס זה מאז שנת 1967. לאחר עשרות שנים של ריחוק, ציין אל-ג'ולאני כי מדובר בחזרתה של סוריה לבמה הבינלאומית ואמר: "סוריה תופסת מחדש את מקומה הראוי בין אומות העולם".
אל ג'ולאני האשים את ישראל ב"תוקפנות" ואמר: "התקיפות וההתקפות הישראליות נגד ארצי נמשכות. לנוכח התוקפנות הזו, אנו מחויבים לדיאלוג, אנו מחויבים להסכם הפרדת הכוחות משנת 1974".
Syrian President Ahmad al-Sharaa:
Israeli strikes and attacks against my country continue.
In face of this aggression, we are committed to dialogue, we’re committed to the disengagement of forces agreement of 1974. pic.twitter.com/CrX13zaM0q
— Clash Report (@clashreport) September 24, 2025
עוד הוסיף: "ההישג הסורי הייחודי והאחדות העממית שנוצרה דחפו גורמים לנסות לעורר סכסוכים עדתיים ומאבקים פנימיים במטרה לפרק ולחלק את הארץ. אני מתחייב להעמיד לדין את כל מי שידו מוכתמת בדם".
זהו נאומו הראשון של אל-ג'ולאני בפני העצרת הכללית מאז שקואליציית המורדים שלו הדיחה את משטר אסד בשנה שעברה. מדובר במפנה דרמטי עבור מנהיג המורדים, המזוהה עם אל-קאעידה ועדיין מוגדר רשמית כטרוריסט על ידי ארצות הברית והאו"ם.
