accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

לראשונה מאז 1967: נשיא סוריה נאם מעל בימת האו"ם

שירה קריפס

שירה קריפס

ב תשרי ה'תשפו (24.09.25)

13

2

like

15

dislike

נשיא סוריה, אל-ג'ולאני, נאם בפני העצרת הכללית של האו"ם - הופעתו הראשונה של מנהיג סורי בפורום זה מאז 1967 • אל ג'ולאני האשים את ישראל ב"תוקפנות" ואמר: "התקיפות וההתקפות הישראליות נגד ארצי נמשכות" • אל-ג'ולאני, מוגדר עדיין רשמית כטרוריסט על ידי ארצות הברית והאו"ם


נשיא סוריה אל-ג'ולאני נאם לפני זמן קצר בפני העצרת הכללית של האו"ם, וסימן בכך את הופעתו הראשונה של נשיא סורי בכינוס זה מאז שנת 1967. לאחר עשרות שנים של ריחוק, ציין אל-ג'ולאני כי מדובר בחזרתה של סוריה לבמה הבינלאומית ואמר: "סוריה תופסת מחדש את מקומה הראוי בין אומות העולם".

אל ג'ולאני האשים את ישראל ב"תוקפנות" ואמר: "התקיפות וההתקפות הישראליות נגד ארצי נמשכות. לנוכח התוקפנות הזו, אנו מחויבים לדיאלוג, אנו מחויבים להסכם הפרדת הכוחות משנת 1974".

עוד הוסיף: "ההישג הסורי הייחודי והאחדות העממית שנוצרה דחפו גורמים לנסות לעורר סכסוכים עדתיים ומאבקים פנימיים במטרה לפרק ולחלק את הארץ. אני מתחייב להעמיד לדין את כל מי שידו מוכתמת בדם".

זהו נאומו הראשון של אל-ג'ולאני בפני העצרת הכללית מאז שקואליציית המורדים שלו הדיחה את משטר אסד בשנה שעברה. מדובר במפנה דרמטי עבור מנהיג המורדים, המזוהה עם אל-קאעידה ועדיין מוגדר רשמית כטרוריסט על ידי ארצות הברית והאו"ם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News