accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בדרך לנתב"ג: טיסה מאיי סיישל ביצעה נחיתת חירום בסעודיה

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ב תשרי ה'תשפו (24.09.25)

4

14

like

0

dislike

מטוס האיירבוס 320 של חברת אייר סיישל שיצאה לכיוון נמל התעופה בן גוריון, כשעל סיפונו 128 נוסעים, ביצע נחיתת חירום בערב הסעודית בשל תקלה חשמלית • רה"מ הודה לסעודיה: "על שיתוף הפעולה ועל שכנות טובה שהפגינה" • טיסה חלופית יצאה לחלץ את הנוסעים לאחר מספר שעות ונחתה בארץ בשלום


מטוס שהיה בדרכו לישראל כשעל סיפונו 128 נוסעים, נאלץ לבצע נחיתת חירום בערב הסעודית בשעות הערב המאוחרות של יום שני, על פי הדיווחים עקב תקלה טכנית.

מטוס האיירבוס 320 של חברת אייר סיישל (טיסה HM22), שיצאה מאיי סיישל לכיוון נמל התעופה בן גוריון, נחת בג'דה כארבע שעות לאחר תחילת הטיסה, וכשעה וחצי לפני נחיתתו המתוכננת בישראל. נתוני מעקב טיסות מ-FlightRadar24 מראים כי המטוס סטה ממסלולו מעל ים סוף ונחת בשדה התעופה הבינלאומי קינג עבדול עזיז בג'דה.

maximize-image
images-count1+
ריאד, בירת סעודיה | צילום: Shutterstock

משרד החוץ מסר בהצהרה ראשונית כי "המחלקה לענייני ישראל בחו"ל מטפלת בנחיתת החירום בערב הסעודית, בשיתוף פעולה עם כל גופי הממשלה הרלוונטיים". ההצהרה אישרה כי "ישנם 128 ישראלים על סיפון המטוס".

בהמשך בהצהרה שנייה נאמר כי "לגבי הטיסה מאיי סיישל, הנושא מטופל על ידי מחלקת 'ישראלים בחו"ל' במשרד החוץ, בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בישראל".

דיווחים ישראליים אישרו כי המטוס נחת בשדה תעופה בג'דה, שהוא אתר נחיתה חלופי מוסמך לטיסות ישראליות החולפות מעל שמי ערב הסעודית במקרה של תקלות. אייר סיישל מסרה בהודעה רשמית כי "טיסה HM22 נאלצה לנחות בג'דה, ערב הסעודית, עקב בעיה טכנית במטוס. המטוס נחת בהצלחה, וכל הנוסעים בטוחים". החברה הוסיפה: "לפני מספר דקות, מטוס חלופי המריא כדי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את מסעם לישראל בבטחה. משרד החוץ הישראלי עודכן על התקרית".

maximize-image
images-count1+
מטוס של חברת התעופה "אייר סיישל", ארכיון | צילום: שאטרסטוק

התקלה, שתוארה על ידי נוסעים כתקלה חשמלית שגרמה לכיבוי אורות ולריח של שריפה, לא הובילה להכרזת חירום רשמית, אך הצוות החליט על נחיתה מונעת. הנוסעים, רובם ישראלים ששבו מחופשה באיי סיישל, לנו במלון סמוך לשדה התעופה בג'דה.

על פי עדויות נוסעים שפורסמו בתקשורת וב-AP, החוויה הייתה חיובית להפתעה: "הסעודים קיבלו אותנו בחום, חלקם אפילו בירכו אותנו בעברית", סיפר נוסע אחד. המטוס החלופי המריא מג'דה לבן גוריון ביום שלישי בבוקר, והנוסעים נחתו בבטחה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להצהרה רשמית: "אני מודה לערב הסעודית על שיתוף הפעולה ועל שכנות טובה שהפגינה". אמירה זו, שפורסמה בתקשורת, נתפסת כרמז להתקרבות פוטנציאלית בין המדינות, על רקע מאמצי ארה"ב לקדם הסכמי אברהם מורחבים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News