ארגון הטרור חמאס ביקש במכתב אישי ישיר מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ להבטיח 60 ימי הפסקת אש, בתמורה לשחרור מיידי של מחצית מהחטופים – כך לפי דיווח היום (שני) ברשת פוקס.
הדיווח מגיע על רקע מצוקה גוברת של ארגון הטרור, לאחר שכוחותינו החלו בפעולות לכיבוש העיר עזה – ועד כה למעלה מחצי מיליון תושבים עזבו את העיר, הנחשבת למעוז האחרון של חמאס.

מוקדם יותר היום הודיע צה"ל על חיסולו של איאד אבו יוסף, סגן מפקד המשטרה הימית של חמאס, בתקיפה ממוקדת במחנות המרכז שברצועת עזה. כמו כן, כוחותינו מחטיבת האש 215 תקפו מבנה צבאי בעיר עזה ממנו מחבלי חמאס שיגרו אתמול שתי רקטות לעבר מרחב לכיש ואשדוד.
בסוף השבוע האחרון, כוחותינו חיסלו את סגן ראש המודיעין הצבאי בגדוד אל בוריג' של ארגון הטרור חמאס, כמו גם עשרות מחבלים נוספים והשמדת תשתיות טרור במסגרת מבצע "מרכבות גדעון ב'".

בתוך כך, בכיר חמאס ראזי חמד, שנפצע לפי הדיווחים בתקיפה בקטאר ונחשב יעד לחיסול, הופיע בשבוע שעבר לראשונה מאז האירוע בראיון לערוץ "אל-ג'זירה" וטען כי "הניסיון שלנו עם המתווך האמריקני מר. הצד האמריקני לא הפגין אמינות וחזר בו מהצעותיו".
כזכור, באמצע השבוע שעבר, לאחר לילה עצים של תקיפות, דובר צה"ל בערבית אישר בהודעה רשמית כי "צה"ל התחיל בהרס תשתיות חמאס בעיר עזה" והפציר בתושבי העיר לצאת ממנה "כדי לשמור על שלומם ושלום יקיריהם".

פעולה זו הגיעה לאחר מספר ימים בהם מטוסינו הפציצו בניינים רבי קומות של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה, ולאחר התקיפה בקטאר כאמור בניסיון לחסל את בכירי ארגון הטרור.
