לאחר שנה משמעותית במיוחד שבה ישראל נלחמה במספר זירות קרובות ורחוקות, הביסה ארגוני טרור והראתה לעולם כי היא לא תשלים אם האיומים הקיומיים על המדינה, שאלנו את מגישי התוכניות מה הרגע המשמעותי ביותר בעיניהם השנה?
ינון מגל לא היסס ומיד השיב כי "הדבר הכי טוב וחשוב שקרה השנה הוא מבצע עם כלביא והסרת האיום הקיומי מאיראן", זאת לאחר שדיבר על התקיפה באיראן לא מעט בתוכנית "הפטריוטים" בהגשתו.

טל מאיר המגישה של "ישראל הבוקר" הסכימה עם מגל, אולם הוסיפה עוד דבר אחד משמעותי בשבילה במיוחד: "יש רשימה ארוכה של אירועים טובים שהתרחשו השנה, אבל אין ספק שהצלחת המתקפה הישראלית באיראן היא אירוע מדהים ובלתי נתפס. ראשית כי נפגע באופן חסר תקדים האיום הקיומי המיידי על ישראל, ושנית ולא פחות חשוב – העולם גילה שוב את היכולות המדהימות של כוחות הבטחון הישראלים, לצד העוז היצירתיות והגבורה היהודית 'הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא' פשוטו כמשמעו.

"ברמה המקצועית, 'בישראל הבוקר', בזכות הצוות המסור הצלחנו השנה לשבור שיאי רייטינג חדשים. אני אסירת תודה לצופים שנותנים בנו אמון בכל בוקר מחדש ופותחים איתנו את היום. ובעזרת ה' שנזכה בשנה הקרובה לעסוק רק בחדשות טובות".
לעידו טאובר, שליווה אותנו כל השנה בתוכנית האקטואלית שלו "יומן צהריים" הייתה תשובה ארוכה ומנומקת היטב: "לצד האתגרים הגדולים והמלחמה שהולכת ונמשכת, היו לנו השנה כמה הצלחות מבצעיות מרשימות, בראשם כמובן מבצע עם כלביא להשמדת יכולות הגרעין והטילים הבליסטיים של איראן.

"אבל אני רוצה להתמקד דווקא לא באירוע נקודתי אחד אלא במגמה שהולכת ומתמשכת שהתחילה בשנה הזאת ותמשיך בעזרת השם לשנים הבאות. מדינת ישראל שתוקפת ללא הפסקה בעוצמה בתוך דרום לבנון ובעצם מונעת כל אפשרות של התעצמות של חיזבאללה מעבר לגבולנו הצפוני".
טאובר ציין כי "מיד לאחר מתקפת הביפרים וחיסול נסראללה, אפילו שחתמנו הסכם הפסקת אש עם לבנון, אנחנו לא מפסיקים לרגע לפעול בתוך דרום לבנון. כל משאית, כל משגר טילים, כל פעיל טרור, כולם מקבלים מענה מיידי מצד כוחות הביטחון שלנו. חלקם גלויים לנו וחלקם נסתרים וטוב שכך. ככה בדיוק זה צריך להיות. זה שינוי הקונספציה!
"זו הבשורה החדשה שמדינת ישראל הביאה לעולם ולמזרח התיכון בפרט בשנה האחרונה. נגמרו הימים ששני אוהלים את מצ'וקמקים ליד הגבול, גורמים לנו להתפתלות ולשאלות איך נגיב ומה נעשה. היום אנחנו פועלים בעוצמה ואויבנו יודעים שכל ראש שיורם מולנו- מיד ייכרת. זה שינוי מבורך ובעזרת השם הוא ימשך לדורות בכלל הזירות".

מגישת "חדשות הלילה" שרה ב"ק לא בחרה ברגע משמעותי אחד, אלא ציינה את השנה כולה, כשנת מפנה לציבור הישראלי: "הדבר הכי טוב שקרה השנה, שנבע מתוך כל הקשיים שעברנו, זה שעם ישראל עלה קומה. ברוח, בחוסן, בעוצמה הפנימית.
"אנחנו רואים דור צעיר עם בהירות, מסירות אחריות, והבנה שאנחנו בתקופה קשה אבל ברור שנגדל ממנה. כי אנחנו חוליה חזקה בשרשרת הדורות. יש לנו הרבה על מה להודות – הצלחנו בעז"ה בהרבה חזיתות מול אויבנו . אבל מה שנגלה לנגד העיניים זה לא רק כמה אויבים מרים ורעים יש לנו, אלא עד כמה יש לנו עם לתפארת".
