accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מאו"ג 146 החדש: "מקבל בגאווה את האחריות על האוגדה במלחמה"

דביר כהן

דביר כהן

כט אלול ה'תשפה (22.09.25)

1

8

like

0

dislike

תת אלוף בני אהרון נכנס לתפקידו כמפקד אוגדה 146 - עוצבת "המפץ", במקומו של תת אלוף יפתח נורקין, שפיקד על האוגדה בשנתיים האחרונות וצפוי להתמנות כמפקד אוגדה 36 - עוצבת "געש"


תת אלוף בני אהרון נכנס אתמול (ראשון) לתפקידו כמפקד אוגדה 146 – עוצבת "המפץ", במקומו של תת אלוף יפתח נורקין, שפיקד על האוגדה בשנתיים האחרונות וצפוי להתמנות כמפקד אוגדה 36 – עוצבת "געש". מעמד החילופים נערך בחוות השומר בראשות אלוף פיקוד הצפון, רפי מילוא.

תא"ל אהרון נולד ב-1982 והתגייס בשנת 2000 לשיריון. בין 2015 ל-2019 פיקד על 3 גדודים ואז מונה לסגן מפקד חטיבה 188. בשנת 2020 שירת כמפקד חטיבה 8 וכמפקד צוות במכללה לפיקוד ומטה עד 2022, אז מונה למפקד חטיבה 401 – תפקיד בו שימש עד השנה שעברה.

maximize-image
images-count3+
צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון, אלוף רפי מילוא: "בשבעה באוקטובר 2023, אוגדה 146 קפצה והתייצבה להגן על המדינה שלנו. לפני שלושה שבועות נפתחה שנת הלימודים תשפ"ו – בשלומי, 97% מהתושבים חזרו בשמחה של ילדים שחזרו הביתה אחרי שנתיים. לכם אוגדה 146 יש חלק גדול וחשוב בכך.

נורקין, אני מכיר אותך שנים רבות, אתה מהמפקדים הטובים ביותר שיש לנו בצה"ל. אתה בן אדם ערכי, אמיץ בקרב, אך לא פחות, אמיץ לומר את מה שאתה חושב. אתה לוחם, מפקד, אחד שמקדיש את חייו למען ביטחון המדינה. בני, היום אתה מקבל את הפיקוד, אין מתאים וראוי ממך, לוחם, שריונר, מח"ט במלחמה, הובלת את חטיבה 401 במקומות הקשים ביותר.

maximize-image
images-count3+
צילום: דובר צה"ל

אנחנו רגע לפני ראש השנה, שנה אחרי המעבר למתקפה בצפון, יש לנו הישגים משמעותיים. ועדיין, החובה שלנו היא ללמוד מלקחי השבעה באוקטובר, להמשיך לפגוע ולהחליש את ארגון הטרור חיזבאללה, להבטיח את הביטחון לתושבים בגבול לבנון ובגבול סוריה, ולמנוע מכל אויב ואיום להתבסס בגבול הצפוני של מדינת ישראל. המטרה ברורה – הגנה על תושבי ויישובי הצפון. נורקין תודה, בני קח פיקוד ובהצלחה".

מפקד אוגדה 146 היוצא, תא"ל יפתח נורקין: "אני עומד כאן היום אחרי יותר משנה בה הובלתי את אוגדה 146 ומנסה להכיל את המסע שעברנו יחד. זה לא עוד סיום תפקיד. זה פרק בחיים שנחתם כעת. עם פרוץ הקרבות בדרום עת ששהיתי בלימודים באנגליה, היה לי ברור שאני חוזר.

שם, מול מראות הזוועה בקיבוצים, ידעתי שאני חייב לקחת חלק משמעותי בלחימה ולשמחתי, לאחר מספר חודשים הטלפון צלצל – לחזור ארצה ולקבל את הפיקוד על אוגדה 146 ולהכינה לתמרון בלבנון. לוחמים ולוחמות, מפקדים מהשורה הראשונה, אנשי מילואים, אנשי קבע, חובה וכולכם יחד, הרכבתם את המכונה הזו שנקראת אוגדה 146.

maximize-image
images-count3+
צילום: דובר צה"ל

ולמרות הקושי, תנאי הפתיחה והמורכבות הגענו להישגים אדירים. הגנו על הגזרה המערבית בלבנון, בלב לבו של האיום. והובלנו, תמרון שהכריע בפועל את חיזבאללה. אתם עשיתם את זה. ואני הייתי שם, מפקדכם, גאה, לצידכם. המערכה עוד בעיצומה ובעזה אנחנו מחויבים לנצח. לא כקלישאה. כנחיצות קיומית. רק כשהחטופים כולם ישובו הביתה, ורק כשחמאס לא יהווה עוד איום על עתיד ילדינו ונכדינו נוכל לומר שניצחנו. כולם מסביב מסתכלים עלינו ועל כתפינו מונחת האחריות לעתיד העם הזה. בהצלחה לכולם ותודה".

מפקד אוגדה 146 הנכנס, תא"ל בני אהרון: "נורקין, הערכתי הרבה על עשייתך ותרומתך המשמעותית לביטחון תושבי הצפון ומדינת ישראל. ההצלחות המבצעיות חסרות התקדים של אוגדה 146 תחת פיקודך הינן היסטוריות בכל קנה מידה. תודה על חפיפה כנה, מקצועית ויסודית שכה מאפיינת אותך. בהצלחה בתפקידך הבא.

maximize-image
images-count3+
צילום: דובר צה"ל

אנשי אוגדה 146, אני מקבל היום בגאווה את הפיקוד על האוגדה – על אנשיה, על מורשתה ורוחה ועל האחריות להכינה למלחמה ולפקד עליה במלחמה. אני טעון בציפייה, בהתרגשות ובאחריות מהמעמד. אני מתייצב לתפקיד מפקד אוגדה 146 עם רוחם של 57 לוחמי צק"ח 401 שנפלו תחת פיקודי במלחמת 'חרבות ברזל'. אני מתחייב לצעוד לאורם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News